اخباراخبار ویژه

پای استارتاپ‌ها به مجلس باز شد/ افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق در قوه مقننه

بسپار/ایران پلیمر مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افتتاح شد. این مرکز اولین مرکز نوآوری در بخش حاکمیتی به شمار می‌رود.

مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان از جمله علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، روح اله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریئس جمهور و بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افتتاح شد. رئیس مجلس ضمن افتتاح این مرکز از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان برگزار شد، اظهار کرد: «نوآوری و خلاقیت دانش بنیان‌ها نحوه نوع نگاه دیگر به دنیا است با توجه به اینکه دنیا در راه گام برداشتن به سمت سبک زندگی تحولی همراه با علم  و مهارت‌ها است، بدون شک نوآوری و خلاقیت همه ابعاد زندگی افراد را در تحت تأثیر قرار داده است.»

وی با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت حکمرانی‌ها را در دنیا تغییر داده است، گفت: «مدیریت و اداره یک مجموعه مفهوم دیگری پیدا کرده است. سنت‌ها طبق عادت مانع از ایجاد تحولات می‌شود و رابطه بین ذینفعان با عوامل مختلف تاثیر خودش را می‌گذرد.»

به گفته قالیباف «تا زمانی که این مسائل سنتی هست و نفع افراد مطرح است، خلاقیت و نوآوری مفهوم خودش را دارد.‌ زمانی که این مسائل در سطح قدرت‌ها، حکومت‌ها و در حوزه تولید قدرت و سازماندهی سیاسی و حکمرانی قرار می‌گیرد معنی دیگری پیدا می‌کند.»

آنطور که اعلام شده این محل قرار است جایی برای استارتاپ‌های حوزه حکمرانی فضای مجازی باشد؛ پلتفرم‌هایی برای مشارکت مردم در تحول قوه مقننه.

 

دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا