اخبار

پاویون ایران در Plast میلان با حضور مجتمع های پتروشیمی و یک شرکت از صنایع تکمیلی برپا می شود


بسپار/ایران پلیمر می نویسد، خبرنگار بسپار در گفت و گو  با آقای الهی، شرکت بیوتی اسکای برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه PLast میلان به نقل از وی اعلام کرد، ظرفیت و توان تولید پتروشیمی های ایران خصوصاً در بخش پلیمرها به نوعی است که با مدیریت صحیح و یکپارچه و ایجاد پشتیبانی های لازم می توان کلیه بازارهای مصرف در اقصی نقاط دنیا را ارتقا و یا پوشش داد. از طرفی پتانسیل جذب مواد اولیه پتروشیمی و پلیمرها در مناطق مختلف اروپا خصوصاً کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، اتریش، هلند و چند کشور دیگر از دیرباز در این منطقه وجود داشته است .

با توجه به وجود روابط اقتصادی و سیاسی طی سالهای گذشته و آمادگی زیر ساخت های اختصاصی از جمله نرخ های محصولات با قیمت های بالاتر نسبت به سایر بازارها، تنظیم قراردادهای منظم با شرایط زمانی مناسب و درجه ریسک کمتر،  بخشی از صادرات و عرضه محصولات پتروشیمی کشور به این مناطق از جذابیت ویژه ای برخوردار شده است. البته ورود به بازار اروپا شاید کمی دشوار تر و در عین حال با مسیر طولانی تری همراه باشد اما در نظر گرفتن استانداردهای لازم بر روی محصولات تولیدی مانند رجیستری استاندارد “ریچ” اروپا، نحوه ی بسته بندی مناسب و مواردی از این قبیل، زمینه های صادرات به اروپا را فراهم کرده است. هرچند مشکلات بانکی و مراودات پولی با اروپا هنوز باقی است ولی با حضور در رویدادهای مهمی همچون نمایشگاهها و سمینارهای بین المللی که با مراجعه دست اندرکاران این صنعت و بشکل مذاکرات رو در رو با متقاضیان و خریداران محصولات پتروشیمی و پلیمر ایران صورت می گیرد، می توان به راهکارهای مناسب و قابل اتکایی برای رفع این قبیل از مشکلات دست یافت.

نمایشگاه بین المللی میلان پلاست که بیش از نیم قرن از برگزاری منظم آن می گذرد به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ و پر طرفدار اروپایی است که پس از نمایشگاه “K” دوسلدورف آلمان از نظر تعداد مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان قرار دارد. دوره ی جدید این نمایشگاه از 29 می تا 1 ژوئن  سال 2018 میلادی برابر با 8 الی 11 خرداد سال 1397 برگزار خواهد شد. نمایشگاهی که با 50 هزار بازدیدکننده از حدود 110 کشور جهان در دوره ی قبل روبرو بود و  با توجه به روند رو به رشد تعداد شرکت های تولید کننده مواد اولیه پلیمر، پلاستیک، لاستیک، ماشین آلات و تکنولوژی وابسته که بصورت غرفه گذار مشارکت می کنند پیش بینی می شود نمایشگاه امسال فضای گسترده تر و تعداد بازدیدکننده بیشتری نسبت به دوره قبل داشته باشد.

الهی می گوید: با تلاش و پیگیری های مستمر شرکت “بیوتی اسکای” از مدیران و مسئولین نمایشگاه میلان پلاست و دعوت از آنان در زمان نمایشگاه ایران پلاست به تهران برای بازدید و آگاهی از وسعت، ظرفیت، توانمندی و گستردگی تولیدات محصولات پلیمری و پلاستیک ایران و همچنین به جهت بهبود هرچه بیشتر روابط فی ما بین، با افزایش درخواست شرکت های ایرانی متقاضی برای حضور در دوره ی جدید این نمایشگاه موافقت شد. فضای پاویون ملی ایران که در دوره ی قبل حدود 280 متر بوده به بیش از 1000 متر مربع برای دوره ی جدید افزایش یافته و جا نمایی آن در یکی از بهترین سالن ها مشخص گردیده است و شرکت های توانمند، صاحب نام و برند در زمینه تولید مواد پلیمر و پلاستیک ایران مانند هلدینگ خلیج فارس، شرکت تجارت صنعت خلیج فارس، شرکت پتروشیمی امیرکبیر، شرکت پتروشیمی تبریز، شرکت پتروشیمی شازند، شرکت پتروشیمی جم، شرکت پلیمر خلیج فارس، شرکت پلی نار، شرکت RPM ، پتروشیمی باختر، شرکت فراتجهیز، شرکت سبلان پلاستیک و چند شرکت دیگر تا کنون برای حضور در نمایشگاه مذکور و پاویون ایران اعلام آمادگی و ثبت نام قطعی نموده اند.

طی چند روز گذشته نیز گردهمایی بزرگی متشکل از تجار و بازرگانان و صنعتگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ایران آمدند و با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران و وزارت امور خارجه کشورمان نشست هایی با فعالان اقتصادی ایران برای همکاری های هرچه بیشتر و رفع موانع بانکی و دیگر مباحث داشته اند.

در هر صورت با مشارکت در این نمایشگاه معتبر جهانی و یافتن راه حل های مناسب و اجرایی می توان در بازار هدف اروپا که از دیرباز بازاری مطمئن و جذاب برای محصولات پتروشیمی ایران مخصوصاً پلیمرها بوده است، حضور پیدا کرد و از هم اکنون برای حجم بسیار بالای محصولات که طی سالیان آتی با راه اندازی طرح ها و پروژه های در دست اجرا به تولید خواهند رسید، برنامه ریزی و محاسبات دقیق نمود و ساز و کارهایی برای صادرات آن به مناطق مختلف دنیا را ایجاد کرد. در حاشیه این نمایشگاه، سمینارهای تخصصی و نشست های کاری از طرف برگزار کننده در حال تدارک می باشند، شرکت بیوتی اسکای نیز در حال بررسی برای بازدید از پاویون ملی ایران و همچنین برگزاری نشست مشترک در محل پاویون توسط گروهی از انجمن ها و صنوف مصرف کننده کشور ایتالیا که بیشترین تصمیمات صنفی از سوی این انجمن و یا اتحادیه های قدرتمند اتخاذ می گردد، می باشد.

 

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت  http://www.beautisky.com/exhibition-calendar/europe/ مراجعه و یا با شماره 88190018  تماس بگیرند. ایمیل [email protected] هم در دسترس علاقمندان است. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا