اخبار

پاسخ محتشمی پور به اعتراض ها: قبول دارم!

بسپار می نویسد، نتیجه بررسی و بازنگری قیمت پایه استایرن مونومر از سوی دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام شد.

اعتراض مصرف کنندگان استایرن مونومر در هفته گذشته سبب شد تا دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اقدام به بررسی و بازنگری قیمت پایه این کالا کند.

پس از بررسی های به عمل آمده روز گذشته دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، اعلام کرد که محاسبه قیمت در این دفتر برمبنای میانگین قیمت های دو هفته ای صورت می گیرد.

رضا محتشمی پور، رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مصرف کنندگان استایرن منومر به کاهش قیمت در هفته چهارم نسبت به هفته سوم دسامبر اشاره داشتند که صحیح است، اما قیمت های داخلی اعلام شده براساس میانگین دو هفته اول و دوم و قیمت بعدی برمبنای قیمت هفته های سوم و چهارم است و تفاوت آن نه تنها کاهشی نیست، بلکه افزایشی است و این افزایش در قیمت های اعلامی نیز دیده می شود.

وی در ادامه افزود: به عبارت دیگر میانگین قیمت دو بازار جنوب شرق و شمال شرق آسیا در این مدت ابتدا ۸۷٫۵ دلار افزایش و سپس ۶۰ دلار کاهش یافته است که نهایتا ۲۷٫۵ دلار افزایش را موجب می شود که در اعتراض خریداران به کاهش قیمت در هفته آخر اشاره شده و سپس افزایش ۲ درصد قیمت ارز هم به این موضوع اضافه شده است.

نمونه این تغییرات در بازار NEA

میانگین دامنه قیمت تاریخ
۱۱۷۵ ۱۱۹۵-۱۱۵۵ ۱۶-DEC-2
۱۲۳۰ ۱۲۷۰-۱۱۹۰ ۱۶-DEC-9 اعلام قیمت
۱۲۶۰ ۱۲۹۰-۱۲۳۰ ۱۶-DEC-16
۱۱۹۵ ۱۲۲۰-۱۱۷۰ ۱۶-DEC-23 اعلام قیمت

منبع: پتروتحلیل 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا