اخبار

پاسخی به برنامه های ترزا می در حذف پلاستیک ها: این پلاستیک های اجتناب ناپذیر!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، پس از صحبت های Theresa May در مورد حذف مقادیر زیادی از پلاستیک ها طی 25 سال آینده، صحبت های نقادانه ی بسیاری در مورد آن صورت گرفت. سایت پلاستیک اروپا (www.EPPM.com) نقد خود را به قرار زیر بیان کرده است.

یک استیک با پلاستیک بسته بندی شده تحت خلا 16 هفته طول عمر دارد. این درحالی است که یک بسته بندی معمولی غیر پلاستیکی طول عمری معادل با 6 روز را خواهد داشت. حال تصور کنید حجم اتلاف مواد غذایی چقدر خواهد بود اگر بسته بندی های پلاستیکی به کل حذف شود. 
پلاستیک های یکبار مصرف معمولا بسیار بیشتر از یک زباله محسوب می شوند. مشکل بطری های آب، بسته بندی های شکلات و مواد غذایی این نیست که این مواد یکبار مصرفی هستند بلکه مشکل اینجاست که کاملا غیر مسئولانه به طبیعت سپرده شده اند. 
معمولا تمام بسته بندی ها یکبار مصرف هستند. این محصولات به نحوی ساخته شده اند که از یک محصول مواظبت نموده، آن را قابل حمل شدن نمایند. این بسته بندی شامل تمامی محصولات قابل فروش، از تلویزیون گرفته تا تن ماهی می شود. 
اگر ما بسته بندی های یکبار مصرف را حذف کنیم، آیا جایگزینی برای آن داریم؟ تصور کنید بدون بسته بندی، سوپر مارکت ها پر از غذاهای فاسد شده خواهند بود. در این صورت قیمت محصولات به دلیل طول عمر کم افزایش چشمگیری خواهد داشت. به طور کلی بسته بندی های تحت خلا تا 18 درصد از اتلاف مواد غذایی می کاهند. 
با توجه به تمامی صحبت ها، دوباره به واژه ی اجتناب ناپذیر برای پلاستیک ها می رسیم. این وبسایت همچنان معتقد است که باید به اصول بازیافت پایبند بوده و سرمایه گذاری هایی را در جهت افزایش آگاهی های بازیافتی انجام دهد. سرمایه گذاری های دیگر نیز در جهت خرید ماشین آلات برای بازیافت این پلاستیک ها خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا