اخبار

رییس سازمان صمت استان تهران: ٨٠ درصد ارز صادرکنندگان تهرانی به کشور برگشت

بسپار/ایران پلیمر رییس سازمان صمت استان تهران از صادرات سالانه ٨ میلیارد یورو در این استان خبر داد و گفت: ٨٠ درصد ارز صادرکنندگان تهرانی به کشور بازگشت.

یداله صادقی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران فضایی برای اعلام اعداد و ارقام امیدبخش از یک سو و مرور مشکلات صادرکنندگان از سوی دیگر است که امید بتوانیم با تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی با بازمهندسی روشهای موجود به شفافیت بیشتر برسیم.

رییس سازمان صمت استان تهران افزود: حدود ١٧ هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال هستند و همه واحدها در زمینه تولید و خدمات فنی و مهندسی سرآمد هستند و استان تهران یک استان صنعتی است.

وی با اشاره به کرونا و تحریم گفت: در دهه فجر حدود ۶٠٠٠ میلیارد تومان طرح را به بهره برداری رساندیم و ۴ هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی توسعه صنعتی داده شده است.

به گفته صادقی، یکی از شاخص های روند رشد سرمایه گذاری جواز تاسیس است و اقدام برای اخذ زمین و شروع فعالیت سرعت گرفته و در عین حال، اقدامات خوبی در جهت خلع ید از کسانی که شروع فعالیت نکنند انجام می‌شود.

وی گفت: در کنار مشکل تحریم فرصت تولید و جایگزینی کالاها هست و در زنجیره تولید و ساخت مواد اولیه سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است. ضمن اینکه واردات لوازم خانگی نیز متوقف شده است.

رییس سازمان صمت استان تهران از حفظ اشتغال و کاهش بیکاری در استان تهران ادامه داد: واحد‌های صنعتی برای گرفتن کارگر ساده دچار مشکل هستند و تعداد عرضه کار بیشتر از نیروی کار است.

صادقی با بیان اینکه بالغ بر ١۶ هزار کارت بازرگانی در استان تهران و ٢٩٩١ صادرکننده در این استان فعال هستند، گفت: ارزش صادرات استان تهران از ابتدای سال ٩٧ تا ٣١ مرداد ٩٩ بیست و یک میلیارد یورو بوده که پیش بینی می‌شود در سال جاری هشت میلیارد یورو صادرات از استان تهران صورت گیرد؛ ضمن اینکه ١٩ میلیارد یورو ارز آن به کشور برگشته و بازگشت ارز صادراتی صادرکنندگان استان تهران ٨٠ درصد بوده است

وی افزود: در سال جاری ۵٠ هزار پرونده ثبت سفارش در استان تهران بررسی شده است.

اکسپورتنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا