اخبار

ویروس کرونا بر صنعت پلاستیک دنیا چه اثراتی دارد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر سازمان غذا و دارو نسبت به احتمال کمبود وسایل پزشکی به واسطه تعطیلی کارخانه‌های بسیاری در کشور چین و همچنین طولانی بودن زمان گرفتن تست کرونا از افراد مشکوک به بیماری تا زمان دریافت پاسخ آن هشدار داده است. اما افزون بر این تاثیرات انسانی، شیوع این ویروس در کسب‌وکارهای بسیاری در سراسر دنیا و به تبع آن در اقتصاد جهانی اختلال ایجاد کرده است که آثار این مسئله به خوبی در افت بازار سهام قابل مشاهده است.

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگ همچون Chinaplas در شانگهای و JEC World در پاریس به تعویق افتاده‌است. در مقیاسی کوچک‌تر، شرکت Arburg سازنده ماشین‌آلات تزریق رویداد بین‌المللی سالانه خود، روزهای فناوری را لغو کرده است؛ رویدادی که سالانه بیش از 6000 مهمان در آن حضور داشتند.

به گزارش Stephen Moore از نشریه PlasticsToday که اوایل ماه جاری منتشر شد، شیوع این بیماری تاثیر قابل توجهی بر بخش خودرو در چین داشته است. «ووهان در ایالت هوبی مرکز بسیاری از غول‌های خودروسازی شامل GM، PSA،  Honda و Nissan و همچنین Dongfeng Motor بوده است.»

تاثیر این ویروس بر صنعت پلاستیک ممکن است بسیار چشمگیر باشد. Perc Pineda، مدیر ارشد اقتصاد در انجمن صنعت پلاستیک در 11 فوریه در وبلاگ انجمن نوشت: «با وجود اینکه امروز نمی‌توانیم تاثیر انتشار ویروس کرونا را بر روی زنجیره تامین پلاستیک‌ها در امریکا تایید کنیم، اما منطقی است که انتظار داشته باشیم انتشار این ویروس در چین روندی رو به افزایش داشته باشد که در نتیجه آن تاثیر منفی بر روی صنعت پلاستیک امریکا بگذارد. از این رو شرکت‌های امریکایی فعال در حوزه پلاستیک می‌بایست با توجه به زنجیره تامین فعلی خود و ارتباط آن با چین، به عنوان اقدامی پیشگیرانه، منابع تامین جایگزین را بررسی کنند.»

از سوی دیگر شرکت‌های امریکایی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که در چین فعالیت می‌کنند، فشار اقتصادی را شاهد هستند. انتظار می‌رود که درآمد سه ماهه اول شرکت Boston Scientific تولیدکننده تجهیزات پزشکی 10 تا 40 میلیون دلار کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا