اخبار

وقتی شعاع یک دایره فرضی دامن صنعت را می‌گیرد

بسپار/ ایران پلیمر رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروز دامن سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در این استان را گرفته، بحث شعاع 120 کیلومتری شهرک صنعتی اشتهارد است.

جهانگیر شاهمرادی به خطر ترک استان توسط برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروز دامن سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در این استان را گرفته، موضوع در شعاع 120 کیلومتریقرار گرفتن  شهرک صنعتی اشتهارد است.

وی خاطرنشان کرد: این مشکل باعث شده برخی از این سرمایه گذاران فکر ترک استان به ذهن شان خطور کند که لازم است برای اصلاح این مصوبه، اقدامات لازم انجام شود.

شاهمرادی افزود: در شرایط امروز کشور که واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند حمایت هستند، لازم است برای اصلاح این مصوبه که در نیمه راه دامن ما را گرفته اقدامی فوریتی صورت گیرد.

طبق این مصوبه، واحدهایی که خارج از محدوده شعاع 120 کیلومتری تهران قرار دارند از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شدند  که شهرک صنعتی اشتهارد هم مشمول این معافیت بود، اما با تصمیمات جدید و تغییراتی که در این شعاع(در نظر گرفتن مسافت هوایی) ایجاد شد، شهرک صنعتی اشتهارد در این شعاع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد این واحدها نداریم ولی در تلاشیم با تعامل دستگاه‌های استان و بانک‌های عامل مشکل دیگر واحدهای تحت تملک شده را حل کنیم تا از این طریق علاوه بر افزایش ظرفیت تولیدی استان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را نیز فراهم کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به نوسات اقتصادی و نا به سامانی در وضعیت معیشت مردم، حفظ اشتغال به مهمترین اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تبدیل شده است.از ابتدای سال تاکنون برخی از واحدهایی صنعتی استان که تحت تملک بانک درآمده بودند به چرخه تولید بازگشتند.

این مسوول با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش خود با مشکل مواجه هستند، عنوان کرد: برای حل این مشکل به دنبال تزریق تسهیلات بانکی به واحدهای متقاضی هستیم. به این منظور از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای صنعتی- تولیدی بالغ بر 156 مورد تسهیلات به ارزش 4735 میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا