اخبار

وضعیت فروش صنعت پلاستیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس/ پیش بینی آینده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از انجمن مواد شیمیایی و پتروشیمیایی خلیج فارس (GPCA) فروش محصولات تولیدکنندگان صنعت پلاستیک در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یا Gulf Cooperation Council (GCC) با رشدی 4 درصدی در سال 2016 به 34 میلیارد دلار رسید. ظرفیت تولیدی محصولات در این منطقه تا 5 درصد افزایش یافته و به 27/1 میلیون تن رسیده بود.

صنعت پلاستیک امارت متحده‌ی عربی بیشترین رشد را در GCC داشته به طوریکه نسبت به دهه‌ی گذشته رشدی 24/2 درصدی را شاهد بوده است. صنعت پلاستیک GCC انتظار دارد تا سال 2022 فروشی بالغ بر 34/5 میلیون تن را داشته و توسعه‌های پایین دستی را در این منطقه حمایت نماید. این انتظار فروش به معنی رشد شاخص CAGR در حدود 3 درصد است.

رشد ظرفیت پلاستیک غالبا توسط کشورهای عربستان سعودی، کویت و عمان صورت خواهد گرفت. در سال‌های گذشته کشور عربستان سعودی به تنهایی 2 درصد فروش کل پلاستیک دنیا را در اختیار داشت و به عنوان هشتمین تولیدکننده بزرگ پلیمر شناخته شد.

طبق گفته‌ی دکتر Abdulwahab Al-Sadoun دبیر کل GPCA :”تولیدکنندگان مواد پتروشیمیایی در حال گسترش محصولات خود بوده، محصولات جدیدی را تولید می‌کنند و در حال عبور از محصولات سنتی به سمت محصولات جدید و نوآورانه نظیر پلاستیک‌های مهندسی و لاستیک‌ها می‌باشند. این مساله گسترش و توسعه‌ی تمامی صنایع پایین دستی در منطقه را تضمین می‌نماید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا