اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت: 1300 میلیارد تومان جایزه صادراتی منظور شد

بسپار/ ایران پلیمر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال یکهزار و 300 میلیارد تومان منابع مالی در حوزه جوایز صادراتی برای پرداخت به واحدهای تولیدی پیش بینی شده است.

محمد شریعتمداری شنبه شب در نشستی با فعالان و صاحبان صنایع تولیدی نساجی و واحدهای تولیدی و توزیع پوشاک و کیف و کفش مشهد افزود: همچنین دولت متعهد به پرداخت مطالبات گذشته واحدهای تولیدی در خصوص جوایز صادراتی است.
وی اظهار کرد: تاکنون 400 میلیارد تومان طلب مانده برای جوایز صادراتی شناسایی شده که از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده ایم تامین این میزان را مجزا از جوایز صادراتی امسال در نظر گرفته و تخصیص دهند.
وی بیان کرد: امسال برای نوسازی بخش صنعتی شهرهای زیر 10 هزار نفر و کم برخوردار نیز حدود 1.5 میلیارد دلار در قالب پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین در نظر گرفته شده است.
شریعتمداری اظهار کرد: همچنین از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، تسهیلاتی برای نوسازی صنایع در شهرهای بزرگ و برخوردار در نظر گرفته شده است که در قالب تسهیلات پرداخت می شود و تلاش شده که نرخ بهره این تسهیلات از 18 درصد به 10 درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به مشکلات صنعت نساجی خراسان رضوی و واحدهای تولید کننده پوشاک گفت: مشکلات این بخش شامل سه بخش شهری، منطقه ای و ملی است که باید برای هر بخش راه حل مناسبی اتخاذ شود.
وی افزود: بناست که شهرک صنفی پوشاک در یکی از شهرک های صنعتی خراسان رضوی که دارای زمین قابل واگذاری باشد، مشابه آنچه در تبریز شکل گرفت، ایجاد شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروهی استانی برای شناسایی مشکلات و راه حل ها و وضعیت موجود برای صنعت نساجی و پوشاک شکل خواهد گرفت که مطالب را جمع بندی و به وزارتخانه انعکاس می دهد تا بتوان در این زمینه گامهای بلندی برداشت.
شریعتمداری در خصوص تولید چادر مشکی در کشور گفت: خوشبختانه یک واحد تولید پارچه چادر مشکی با کیفیت مطلوب در شهرکرد 2 سال قبل راه اندازی شد و به دنبال تقاضای جدید برای راه اندازی یک واحد تولیدی پارچه چادر مشکی در ایلام هستیم.
وی اظهار کرد: ما نتوانستیم اقدام مناسبی برای تامین نیازهای داخلی به پوشاک برای جامعه اسلامی انجام دهیم و برای علاقه مندان به حجاب اسلامی در سطح پوشاک عرضه شده در بازار، تولیدات به میزان کافی نیست.
وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در تولید داخل باید کار اقتصادی همراه با کار فرهنگی انجام گیرد، برنامه ای جامع با مسئولان مشخص تعیین شود تا علاوه بر انجام کار تبلیغی و فرهنگ سازی، بتوان قیمت تمام شده تولید را کاهش داده و تولید متناسب با نیاز جامعه اسلامی در بازار عرضه کرد.

 

منبع: ایرنا

,

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا