اخبار

وزیر راه و شهرسازی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان را افتتاح کرد/پاویون شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه و حضور پررنگ تولیدکنندگان رنگ

بسپار/ایران پلیمر با حضور وزیر راه و شهرسازی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان با شرکت نمایندگانی از هشت کشور از جمله کانادا و فنلاند افتتاح شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از دیروز  ٢٢ شهریور با حضور “رستم قاسمی” وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود و ۶۳۰ شرکت و نمایندگان هشت کشور ایران، فنلاند، کانادا، چین، ترکیه، اندونزی، کره جنوبی و آلمان در آن حضور دارند.

همچنین ۱۲۰ نفر عضو هیات تجاری از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، کنیا، اندونزی، سوریه و امارات متحده عربی در این نمایشگاه حاضر هستند. سومین فستیوال معماری ایران و کارگاه‌های آموزشی در حوزه بازارهای صادراتی از جمله برنامه‌های جانبی بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان است.

این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان در سطح کشور است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای در حوزه صنعت ساختمان و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان نیز در آن حضور دارند.

پاویون شرکت‌های دانش بنیان هم در این نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

در این پاویون ۲۳ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه‌های هوشمندسازی، مواد و مصالح مصرفی ساختمان و تجهیزات شیمیایی به ارائه توانمندی‌ها و عرضه محصولات خود می‌پردازند.

براساس این گزارش،  محصولات شرکت‌های دانش بنیان حاضر در پاویون بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان شامل  «سیستم‌های هوشمند ساختمان»   که از جمله خدمات این سامانه کنترلر مرکزی، کلیدهای هوشمند تاچ، ترموستات هوشمند، ماژول‌های توسعه نرم‌افزار مدیریت ساختمان و انواع سنسور، محصول دیگر به نام  «انواع آبنماهای تاسیساتی پیش ساخته و قابل حمل در کشور» است که شرکت ارائه دهنده تولیدکننده و صادرکننده انواع پروژکتورهای با درجه حفاظت بالا با تاییدیه تست سازمان ملی استاندارد، اولین و تنها تولید کننده انواع آبنماهای تاسیساتی پیش ساخته و قابل حمل در کشور، تولید کننده انواع نازل‌های خاص آبنما (جامپینگ جت، روتاری) با درجه فناوری و کیفیت بالا، ساخت انواع تابلو برق جهت انواع آبنما و نورپردازی و طراحی، مهندسی و اجرا و انجام مشاوره در ۵۰۰ پروژه حوزه آبنما و نورپردازی در داخل و خارج از کشور است.

همچنین دیگر محصول ارائه شده  «پکیج‌های آبیاری هوشمند فضای سبز» است که با استفاده از این سیستم‌ها، میزان صرفه‌جویی در آب مصرفی تا ۵۰ درصد در مقایسه با روش‌های سنتی، کاهش می‌یابد. این موضوع با توجه به مشکل کم آبی در کشور امری بسیار حائز اهمیت است. از طرفی استفاده از این سیستم‌های هوشمند نیاز مستقیم به نیروی انسانی را در نگهداری از فضاهای سبز بسیار محدود کرده و از این طریق باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها می‌شود. منظم شدن اجرای برنامه آبیاری عامل دیگری است که در نتیجه استفاده از سیستم‌های هوشمند، رشد و طراوات پایدار انواع فضای سبز را تضمین می‌کند.

محصول «روان کننده‌های بتن بر پایه لیگنو سولفونات و پلیکربوکسیالت» با قابلیت افزایش روانی و اسلامپ بتن، بهبود پمپ‌پذیری بتن، افزایش خصوصیات مکانیکی بتن، کاهش نفوذپذیری بتن، کاهش قابل ملاحظه نسبت آب به سیمان در روانی برابر، بهبود زمان کارپذیری و حفظ اسلامپ بتن، کاهش آب انداختی و جدایی سنگدانه‌ها در بتن و محصول «سامانه انرژی میتر (تفکیک قبوض آب و برق و گاز) » است که با استفاده از آن تفکیک هوشمند و خودکار قبوض آب، برق و گاز ساختمان بر مبنای مقدار مصرف هر واحد با نصب کنتورهای هوشمند در ورودی واحدها صورت گرفته و مقدار مصرف دقیق هر واحد اندازه گیری شده و پس از وارد کردن اطلاعات قبوض آب، برق و گاز اصلی توسط مدیر ساختمان، از طریق سامانه تحت وب و اپلیکیشن تلفن همراه، قبوض تفکیکی برای هر واحد متناسب با مصرف به‌صورت خودکار صادر می‌شود.

«خط خشک کن صنعتی مایکروویو برای تیغه‌های سفالین» دیگر محصول در این پاویون است که این دستگاه با ترکیب روش‌های هوا گرم، امواج مایکروویو و سیستم تونلی به خشک‌سازی تیغه‌های سفالین کمک می‌کند. خشک‌سازی سریع تیغه‌ها، انبار کردن آن‌ها برای استفاده در فصول سرد و جلوگیری از ترک برداشتن بلوک‌های با ابعاد بزرگ از کاربردهای این اختراع و محصول دانش بنیان است.   «سیستم کاهش مصرف و اتوماسیون روشنایی» با خدماتی جهت کنترل روشنایی نسبت به پارامترهای محیطی(نور، ساعت و …)، کنترل و مانیتورینگ پارامترهای تابلوهای برق، کنترل و مانیتورینگ از طریق اینترنت و امکان ارتباط با سیستم‌های هوشمند ساختمان (ارسال و دریافت اطلاعات) از دیگر محصولات ارائه شده در این پاویون است.

«رنگ‌های مقاوم در برابر آتش»  شامل سه نوع محصول با کارایی برای سه نوع متریال فولاد، چوب و یونولیت، محصولات شرکت تولیدکننده مواد اولیه فوم‌های سخت پلی یورتانی(PIR –PUR) »با خدمات ساندویچ پانل (پیوسته – غیر پیوسته)، اسپری (پاششی) و تزریقی (دور لوله – یخچالی)،   «سیستم کاهش مصرف و اتوماسیون روشنایی» با ویژگی سیستم تردد نامحدود برای مکان‌های با تردد بالا، مجهز به سیستم آنتی شوک جهت جلوگیری از برخورد، بهره‌وری انرژی بالا، پرقدرت، سریع و بی‌صدا، بدون محدودیت تردد، مجهز به آشکارساز خطا، مجهز به موتور Dunker  ساخت کشور آلمان، سیستم ماژوالر با قابلیت تعویض سریع قطعات و مجهز به چشم و سنسور Fuchs&Pepperl  ساخت کشور آلمان نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

«گیت وی (مرکز کنترل)»  پنل اصلی هوشمند MrSmart با برخورداری از چندین پروتکل رایج در زمینه IOT مغز متفکر و کنترلر اصلی تمام تجهیزات، «پمپ پریستالتیک» «ماشین‌آلات رول فرمینگ و سفارشی»  به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه شکل‌دهی و رول فرمینگ فلزات در ایران،   «مالت سبز پلیمورتکس» تحت عنوان ملاتی خمیری، آماده استفاده، بدون نیاز به فرآوری و عمل‌آوری، مخصوص مرحله دیوارچینی و سفت‌کاری ساختمان  «نرم‌افزار مدیریت پروژه  IPMP»  «چراغ‌های سقفی LED سنسوردار و بدون سنسور»   برای محیط‌های اداری، مسکونی، پارکینگ و راه پله‌ها، «خانه‌های چوبی لاگ هاوس کانادا» و  «طراحی، شبیه‌سازی و تحلیل عددی سازه‌ها» ازدیگر محصولات ارائه شده در این نمایشگاه است.

«رنگ ساختمانی»  با رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی و «چسب اپوکسی EPOLOCK۱۱۰۰ »  از دیگر محصولات است که پولاک  ۱۱۰۰ یک چسب دو جزیی پرکننده و ضد شره با پخت محیطی و کاربری آسان است. از این چسب می‌توان جهت چسباندن انواع قطعات در صنعت ساختمان استفاده کرد. یک چسب همه‌کاره مناسب جهت صنایع ساختمان‌سازی و معماری است. این چسب در دماهای پایین (۱۵ درجه سانتیگراد) قابل استفاده است. این چسب برای نصب انواع سنگ و اسلب و کاشی و نیز  چسباندن قطعات بتنی، سنگ‌های طبیعی، انواع آجرها، کاشی، سرامیک، فلزات و کاشت میلگرد در بتن استفاده می‌شود.

ایرنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا