اخبار

وزارت صنعت دلایل افزایش قیمت لاستیک را اعلام کرد

بسپار/ ایران پلیمر معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد، به چرایی افزایش قیمت لاستیک در سطح بازار پاسخ داد.

 

معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت به دنبال انتشار مطلبی در این خبرگزاری تحت عنوان” ” پشت پرده گرانی لاستیک/ نیاز واردات 3 میلیون حلقه لاستیک غلط است/خودروسازان، عامل کمبود لاستیک “   توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

“لاستیک سنگین یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی در حوزه اقتصادی است که از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین و توزیع آن در کشور وجود دارد .

قبادی با بیان اینکه همزمان با شکل‌گیری‌ اعتراضات گسترده بین رانندگان و کامیون‌داران درخصوص مطالباتشان ، توزیع این کالا در سطح کشور با کمبود روبرو شد، گفت: وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد.

معاون بازرگانی داخلی به استفاده از قابلیت‌های ایجاد شده در سامانه تجارت داخلی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند تولید تا توزیع و مصرف‌کننده نهایی از این طریق رصد شد .

قبادی در خصوص آمار توزیع لاستیک در سال 97 و 98 گفت:‌ بیش از 978 هزار حلقه لاستیک در سال 1397توزیع شد و در چهار ماهه اول سالجاری نیز حدود یک میلیون حلقه لاستیک عرضه گردید.

وی اضافه کرد :‌ از این تعداد 880 هزار حلقه لاستیک‌های وارداتی و 167 هزار حلقه نیز از طریق لاستیک‌های تولید داخل در اختیار رانندگان و کامیون‌داران قرار گرفت.

معاون بازرگانی داخلی ضمن اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در آن مقطع زمانی، اضافه کرد : به منظور تسهیل واردات و تأمین نیاز رانندگان معترض محدودیت‌های حاکم بر واردات لاستیک سنگین از جمله استانداردهای اروپایی به صورت موقت حذف شد تا لاستیک‌های سنگین وارداتی آسان تر و سریعتر وارد کشور شود.”

 

تسنیم

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا