اخبار

ورود خودروسازی های کشور به عرصه تولید ماسک/ مهرکامپارس و سایپا آذین برای تامین مراکز درمانی روزانه دهها هزار ماسک تولید می کنند

بسپار/ ایران پلیمر با دستور مدیرعامل ایران خودرو، شرکت مهرکام پارس اقدام به تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک و توزیع در شبکه بهداشت و درمانی می‌کند.

به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی- مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو – به شرکت مهرکام پارس ماموریت داد که برنامه تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک بهداشتی جهت کمک به شبکه سلامت  کشور برای مبارزه با کرونا را در این شرکت اجرایی کند.

این در شرایطی است که ویروس کرونا بسیاری از شهرهای ایران و کشورهای جهان را درگیر کرده است و دسترسی به وسایل بهداشتی از جمله ماسک و دستکش از نیازهای مبرم مردم و بخش های درمانی به شمار می‌رود.

گفتنی است، مهرکام پارس که در حوزه طراحی و مهندسی قطعات پلیمری خودرو فعالیت می کند از شرکت های زیرمجموعه ایران‌خودرو است.

پیش از این نیز در روز دوشنبه سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به شرکت سایپاآذین (از شرکتهای زیرمجموعه گروه سایپا که امکانات و تجهیزات خیاطی و دوخت را در اختیار دارد) دستور داد که تولید ماسک‌های بهداشتی جهت کمک به شبکه سلامت کشور برای مبارزه با کرونا را آغاز کند.

طبق اعلام سایپا، ماسک‌های تولیدی در این گروه خودروسازی با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استان‌ها و مناطقی که درگیری بیشتری با بیماری کرونا دارند، ارسال می‌شود.

برای اجرای این اقدام، فضای ایزوله و بهداشتی در کارگاه دوخت و مهارت شرکت سایپاآذین ایجاد شده و تولید روزانه چندین هزار ماسک در آن آغاز می‌شود.

همچنین مدیرعامل سایپا در نامه‌ای جداگانه به زنجیره تامین این گروه خودروسازی اعلام کرد که سایپا آمادگی دارد تا با شرکت‌هایی که توانایی و امکان تولید ماسک و سایر اقلام مورد نیاز در مقابله با بیماری کرونا دارند، در قالب قراردادهای فی‌مابین همکاری کند.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا