اخباراخبار ویژه

پنج شرکت دانش‌بنیان در راه بورسی شدن

بسپار/ایران پلیمر دستیار ویژه معاون علمی و فناوری با تاکید بر افزایش شاخص بورس با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس گفت: این شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ۷ درصد بورس ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

دکتر علیرضا دلیری در خصوص ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت آپی و خلاق به تابلوهای بورس گفت: در حال حاضر ۳۵ شرکت در تابلوهای بورس هستند و اکنون در صدد هستیم شرایط ورود ۵ شرکت دیگر را به تابلوهای بورس تسهیل کنیم.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تابلوهای بورس یک محل تامین مالی خوب برای شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود که می‌تواند تحولی را در کشور و در اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد کند.

دلیری تاکید کرد: با توجه به اینکه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بالاست می‌توانند رشد سرمایه موثری داشته باشند؛ از این رو ورود آنها به بورس نیز تاثیر بسزایی در رشد شاخص بورس خواهد داشت.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان ۲۲ برابر در بورس رشد پیدا کرده، خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها با این رشد زیاد، می‌توانند در کشور تحول آفرین باشند.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها توانایی بالا نگه داشتن شاخص بورس را دارند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۵ شرکت وارد بورس می‌شوند و این به نفع بورس و آینده کشور است؛ اکنون این شرکت‌ها در حال طی مراحل ورود هستند.

دلیری تاکید کرد: چشم‌انداز بورس در کشور با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بهتر می‌شود چرا که در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ۷ درصد بورس ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: ارزش ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در بورس در ابتدای سال ۹۸ برابر با ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده در حالی‌که با رشد صورت گرفته در اردیبهشت ۹۹ به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع: خبرگزاری تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا