اخبار

واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون امسال به بهره برداری می رسد

بسپار به نقل از شانا می نویسد, فاز نخست واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید سالانه ٦٠ هزار تن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

سید رحیم شریف موسوی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مارون در حاشیه بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از این مجتمع با بیان این مطلب گفت: طرح کامپاندینگ پتروشیمی مارون با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در بخش پایین دستی و برای جلوگیری از خام فروشی در برنامه ریزی این شرکت قرار گرفت.

به گفته وی، فاز نخست واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به مبلغ حدود ١١ میلیون یورو و ١٢ میلیارد ریال صورت می گیرد.

شریف موسوی با اعلام این که برای اجرای این واحد به چهار دستگاه ماشین آلات نیاز داریم، افزود: ٢ دستگاه آن خریداری شده است و در هفته های آینده تحویل می شود و دستگاههای دیگر نیز در ماههای آینده در اختیار ما قرار می گیرد.

وی، ظرفیت هر دستگاه را ١٥ هزار تن و در مجموع ٦٠ هزارتن دانست.

شریف موسوی همچنین اعلام کرد: ٢  واحد شیمیایی دیگر در برنامه ریزی شرکت پتروشیمی مارون قرار دارد و اکنون در مرحله عقد قرارداد مهندسی است.

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی عصر دیروز (دوشنبه ٣١ خرداد ماه) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) در جریان روند تولید و طرحهای پتروشیمیهای مارون، بوعلی سینا، فجر  قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا