اخبار

واحد تولیدی جدید PP توسط Borealis احداث می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت اتریشی Borealis در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای ایجاد یک واحد تولیدی پلی پروپیلن و یک کراکر بخار چند خوراک در Borouge می‌باشد. در واقع Borouge یک مجتمع عظیم پتروشیمی بوده که به صورت مشترک بین Borealis و ابوظبی امارات متحده اداره می‌شود. این واحد جدید حدود 600000 تن در سال ظرفیت تولید دارد. پالایشگاه ابوظبی نیز در حال ایجاد یک واحد هیدروژن زدایی پروپان بوده که قرار است در یک چهارم سوم سال پیش رو آغاز به کار نماید. این واحد به راحتی پروپیلن کافی برای خوراک واحد تولیدی پلی پروپیلن را تامین خواهد کرد.
چالش‌های طراحی واحد تولیدی PP نسبتا اندک بوده چراکه Borealis به راحتی می‌تواند از طراحی واحد تولید PP موجود در Borouge استفاده نماید. 
شرکت Borealis به علاوه در حال مطالعه‌ی امکان سنجی برای ایجاد یک واحد کراکر بخار بوده که با نام پروژه‌ی Borouge 4 شناخته می‌شود. بر خلاف ایجاد واحد تولید PP، کراکر بخار چند خوراکه چالشی جدی برای این شرکت‌ها محسوب می‌شود چراکه این واحد کراکر بخار پایه اتان بوده و در حال حاضر در خاور میانه مزایای قیمتی برای حمایت از یک واحد کراکر اتان در مقیاس جهانی وجود ندارد. 
این مطالعه‌ی امکان سنجی بر تعادل درست نفتا و خوراک سبک تر استوار خواهد بود. این مطالعه در حال بررسی ارزشی واحد پایین دستی مصرف محصولات جانبی سنگین تر نظیر C4s نیز می‌باشد. با وجود تجربه‌ی بسیار زیاد پتروشیمی ابوظبی در تولید اتیلن و پروپیلن، این شرکت تجربه‌ی چندانی در زمینه‌ی شیمی C4s را دارا نمی‌باشد. مسئول پروژه در این رابطه عنوان کرده است که به دلیل پیچیدگی موضوع به 12 تا 18 ماه زمان نیاز است تا تصمیم گیری کامل حاصل شده و این پروژه آغاز به کار نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا