اخبار

هیات مدیره و بازرس هفتم انجمن صنایع همگن پلاستیک انتخاب شدند/ مهرداد صادقی نکو طبق پیش بینی ها بیشترین رای را به دست آورد

بسپار/ ایران پلیمر انتخابات انجمن همگن پلاستیک در طبقه ی اول ساختمان شماره ی 3 اتاق بازرگانی از بعداز ظهر روز 28 بهمن آغاز و تا ساعاتی پس از فرارسیدن شب ادامه داشت. در ادامه اتفاقات و نتایج این انتخابات را می خوانید:

برداشت اول از سرآغاز تا رای گیری زمان 15 تا 18

قرار بود که مجمع در ساعت 15 آغاز شود اما چیزی که به محض ورود به سالن به وضوح احساس می شد حضور کم رنگ اعضای انجمن و قابل پیش بینی بود. عده ای از موسسین انجمن به دلیل اختلافات چند سال اخیر، حضور در مجمع را تحریم کرده بودند. از 5 نفر هیات مدیره (که البته مستعفیان نیز در میان آنها بودند) تنها دو نفر در انتخابات حاضر شدند. تقریبا” تا دو ساعت بعد یعنی تا ساعت 17 خبری از به حد نصاب رسیدن حضار نبود و نماینده ی وزارت صمت نیز مجدانه بر حضور نصف+1 اعضای انجمن تاکید می کرد و در نبود این شرایط انتخابات را فاقد وجاهت قانونی می دانست. در حالیکه برخی معتقد بودند باید با حضور سه برابر اعضای هیات مدیره جلسه رسمیت پیدا کند. بین کسانی که معتقد بودند این امر در نوبت دوم و یا بعد از نوبت سوم مجمع حایز اعتبار است، اختلاف نظر بود. همین باعث شد، در برهه ای صدای کسانی که به امید پیروزی همقطاران خود در انتخابات حاضر بودند بالا بگیرد.

موارد جالب دیگری نیز پیش از انتخابات به چشم می خوردند. از جمله این که بسیاری از اعضا در روز انتخابات برای پرداخت حق عضویت های خود (به روال ادوار قبلی) حق رای پیدا می کردند. جالب این است که بسیاری از حق عضویت ها (تا جایی که شخصا شاهد بودم) با یک کارت پرداخت می شد! و مثل دوره گذشته، زمزمه های آرای وکالتی، خرید رای و مهندسی انتخابات در بین حضار مطرح بود. در ساعت پنج حضار با ضرب العجل نماینده ی وزارت صمت مبنی بر لغو انتخابات در صورت نرسیدن به حد نصاب مواجه شدند. همین امر باعث شد تا افراد حاضر برای جلوگیری از این امر با همقطاران و همفکران خود تماس بگیرند و آنان را تشویق به شرکت در انتخابات کنند که البته تلاشی ستودنی شکل گرفت و باعث شد تا افراد مورد نیاز برای رسیدن مجمع به حدنصاب قانونی انتخابات در سالن حاضر شوند. سرانجام پس از سه ساعت کشمکش، مجمع با حضور حدود 80 عضو از به ظاهر 142 عضو آغاز به کار کرد.

برداشت دوم: انتخابات آغاز می شود …

بعد از سه ساعت سرانجام مجمع آغاز به کارکرد و با توجه به این که هیات مدیره در جلسه حاضر نبودند از میان حضار اقای حسین در به عنوان رییس مجمع، آقایان الله وردی و صادقی ناظر اول و دوم و آقای حفیضی به عنوان منشی با اکثریت آرای حاضرین انتخاب شدند. حسین در نخستین نفری بود که سخن گفت و ضمن تجلیل از هیات مدیره ی قبلی بخش هایی از آیین نامه و آگهی  انجمن را قرائت و اولویت های جلسه را بیان کرد. به درخواست اسرافیل قنبری (مردی برای نامزدی همه فصول انتخاباتی)، انتخابات که اولویت و دستور کار چهارم مجمع بود به اولویت اول انتقال یافت. در این لحظه بحث 13 شرکتی مطرح شد که به تازگی درخواست عضویت در انجمن را مطرح کرده بودند و هیات مدیره عضویت آنها را تایید نکرده بود، مطرح شد. آقایان: صادقی نکو، یاریجانیان و مقیمی اصرار داشتند تا این موضوع در همین مجمع حل و فصل شده و به آن ها حق رای اعطا شود. مخالفین این امر نیز قنبری و باستانفر بودند که بعضا با رفتارهای تند حضار مواجه شدند و گویا یاور چندانی در این مجمع نداشتند. سرانجام با اندکی کش و قوس عضویت این افراد پذیرفته شد.

اکنون نوبت معرفی کاندیداها بود. حسین در به عنوان رییس مجمع از افراد برای اعلام کاندیداتوری دعوت کرد که هشت نفر برای هیات مدیره و دو نفر برای سمت بازرس انجمن اعلام آمادگی کردند  و در فرصت کوتاهی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. آقایان سلمان قنداق ساز، علی حیدری، حمید شمسایی، مهرداد صادقی نکو، مهدی باستان فر (از لیست پیشگامان صنعت پلاستیک) و میثم صنیعی فر، مهدی شکرآبی و اسرافیل قنبری برای پست هیات مدیره و علیرضا خلیلی و علی خانی برای سمت بازرسی انجمن کاندید شدند جالب این که از میان 8 نفر کاندید هیات مدیره باید 7 نفر انتخاب می شدند و انجمن به دو نفر بازرس نیز احتیاج داشت! اما بالاخره انتخابات برگزار شد و نتایج به شرح زیر بود:

مهرداد صادقی نکو 70رای

سلمان قنداق ساز  67 رای

حمید رضا شمسایی و علی حیدری 66 رای

مهدی باستان فر 65 رای

مهدی شکرآبی 19 رای

میثم صنیعی فر و اسرافیل قنبری 3 رای

با کناره گیری اسرافیل قنبری 7 نفر اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

علیرضا خلیلی با 51 و علی خانی نیز با 15 رای سمت بازرسی انجمن را برعهده گرفتند.

لیست بدون رقیب به سرلیستی مهرداد صادقی نکو سکان هدایت انجمن را برای دوره هفتم به دست گرفتند.

با مشخص شدن تعداد آرا و برگزیدگان عده ای کثیری از حضار سالن را ترک کردن و منتظر شنیدن گزارش هیات مدیره و بازرس انجمن نشدند.

 

برداشت سوم: گزارش هیات مدیره و بازرس

در غیاب هیات مدیره، آقای لبانی مسوولیت قرائت گزارش را بر عهده گرفت. طبق گفته های وی گزارش به صورت ناقص و تنها بخش های میانی به دست او رسیده بود. به صورت مبسوط می توانید اینجا ببینید.

بازرس انجمن نیز ضمن تایید صورت های مالی انجمن تنها دو مورد اشتباه در ثبت امور مالی توسط حساب دار قبلی انجمن را گزارش کرد. در نهایت مجمع صورت های مالی را تصویب کرد.

 

برداشت چهارم : نوبت عکس پیروزی است

پس از آن که عده ی اندکی در سالن باقی مانده بودند حسین در از آقای مقیمی (رییس هیات مدیره ی مستعفی یا برکنار شده پیشین اتحادیه پلاستیک تهران و متهم به اخلال در توزیع مواداولیه) تقدیر و تشکر کرد و وی را فردی خواند که از اسب افتاده اما از اصل نیافتاده است. مقیمی نیز که با تجلیل حسین در مواجه شده بود به پشت تریبون رفت و درباره ی ضرورت هدف گذاری برای انجمن لحظات کوتاهی سخن گفت و به ابراز احساسات حضار پاسخ داد. چهره ی هرویک یاری جانیان، مهرداد صادقی نکو و مقیمی نشان می داد که برای حاصل شدن این نتیجه، تلاش زیادی کرده اند. حسین در نیز از تمامی افرادی که در سالن باقی مانده بودند دعوت کرد تا به بالای سکو بیایند و عکس یادگاری بگیرند. عکسی که لبخند رضایت معناداری بر چهره ی حاضرین آن نقش بسته بود.

 

مهندس محمد صفری/ خبرنگار گروه رسانه ای بسپار

 

گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر برای منتخبین دوره هفتم ارزو می کند که در مسیر فعالیت تشکلی پیروز و پایدار باشند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا