اخبار

هوش مصنوعی، برنده بازی در طراحی بطری‌های آینده!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر هنگامی که محصول جدیدی را معرفی می‌کنید، تمایز برگ برنده شماست. همراه همیشگی تمایز، عملکرد است. هر دو این موارد به وسیله افراد خلاقی پیش برده می‌شوند که از آخرین ابزارهای فناوری برای خلق بسته‌های تجاری بهره می‌برند که ویژگی‌های مطلوب را تا پایان عمر خود ارائه می‌دهند.

با این حال همچنان فضا برای بهبود وجود دارد. خلائی میان بخش تولید ایده و اجرای آن وجود دارد. اما این حرف به چه معناست؟

اجازه بدهید به بازی قدیمی یک کلاغ چهل کلاغ ارجاع دهیم: نفر اول حرفی را در گوش نفر دوم زمزمه می‌کند و همین‌طور تا انتها. پس از اینکه این «حرف» چند بار منتقل شد، پیامی که در نهایت به نفر آخر منتقل می‌شود، شباهتی به پیام اولیه ندارد.

ما چنین چیزی را درباره طراحی بطری تجربه کردیم. تصور کنید که در جلسه‌ای هستید و به صورت شفاهی برای یک طراح توضیح داده‌اید که طراحی یا اصلاحات بر روی طرح چگونه باید باشد. اما زمانی که این طرح برای اجرا به مهندسی منتقل می‌شود که با استفاده از نرم‌افزار CAD آن را پیاده‌سازی کند، بسیاری موارد در آن تغییر کرده و با آن چه شما در ذهن داشتید تفاوت کرده است.  

با ظهور هوش مصنوعی (که عموما به صورت سامانه رایانه‌ای توصیف می‌شود که می‌تواند وظایفی را انجام دهدکه نیازمند هوش انسانی است)، در حوزه‌هایی مانند تشخیص تصویر و صوت، تصمیم‌گیری و بازخوردهای تعاملی، ما معتقدیم که حوزه بسته‌بندی پلاستیک‌ها می‌تواند از نرم‌افزارهایی که ابزار خلق را ساده می‌کند، بهره ببرد. خروجی به لحاظ سهولت استفاده چیزی شبیه به PowerPoint خواهد بود. برای نمونه، برنامه نرم‌افزاری که به شما نوار ابزاری بدهد که بتوانید ویژگی‌های شکل بطری مانند اندازه گردن، برچسب، محل قرار گرفتن دست بر روی بطری و پایین آن را انتخاب کنید. همچنین ابزارهای طراحی پیشرفته‌تری مانند انتخاب ضخامت خاص با در نظر گرفتن بهینه‌ترین حالت برای شفافیت بطری و … نیز از سایر امکانات این گونه از هوش مصنوعی خواهد بود.

در اختیار داشتن چنین گونه‌ای از هوش مصنوعی به این معنی است که همه افراد در زنجیره تصمیم دخیل هستند؛ از واحد بازاریابی و فروش تا تولید. خلاقیت را می‌توان به این ترتیب از تمام افراد درگیر در فرایند (نه فقط مهندس طراح) انتظار داشت.

شفاف کردن این نکته اهمیت دارد که این ابزاری در اینجا معرفی کردیم جایگزینی برای متخصصین نخواهد بود و تمام توانمندی‌های این افراد را ندارد. این افراد باید ایده را دریافت کرده و آن را به مدل مهندسی تبدیل کنند. تنها چیزی که ما می‌گوییم این است که نرم‌افزارهایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند می‌توانند ارتباطات را بهبود دهند، دوباره‌کاری‌ها را کاهش دهند و افراد بیشتری را در فرایند طراحی دخیل کنند که احتمالا نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت.

به صورت خلاصه، یکپارچه کردن هوش مصنوعی با برنامه CAD می‌تواند همه چیز را در حوزه طراحی تغییر دهد چه به کمک آن کاربرهایی که استفاده از نرم‌افزار CAD را بلد نیستند می‌توانند با سرعت و دقت، بسته‌بندی‌هایی را با ویژگی‌های مطلوبشان مبتنی بر پارامترهایی طراحی کنند که در آن هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا