اخبار

هوشنگ پارسا نسبت به احتمال خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا واکنش نشان داد ‏

بسپار می نویسد، هوشنگ پارسا مدیرعامل شرکت پلاستیک کار گفت: با خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا، صنایع پایین دستی آسیب زیادی می‌بینند. 


به گزارش فارس، هوشنگ پارساگفت: با خروج پتروشیمی‌ها از بورس، صنایع پایین دستی آسیب می‌بینند این در شرایطی است که بخش بالا دستی با پشتکار و حمایت وزیر صنعت هر روز بیشتر از دیروز رشد می‌کند. 

هوشنگ پارسا با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پتروشیمی ها در زمینه توزیع نامناسب محصول است، گفت: این مساله متاسفانه به عدم تعهد وزارت صنعت برمی‌گردد، عدم پالایش فعالان ثبت نامی در سایت بهین یاب، سمت تقاضا را دچار مشکل کرده است. وی در ادامه گفت: در حال حاضر صنایع پایین دستی با مشکل بیشتری نسبت به صنایع بالا دستی مواجه هستند و از سوی دیگر به صرفه نبودن صادرات و افزایش واردات این مشکل را برای صنایع پایین دستی دو چندان کرده است و در این زمان وزارت صنعت باید به جای مطرح کردن بحث خروج، به فکر پالایش سامانه بهین یاب باشد، چرا که توزیع عادلانه کالا موجب خواهد شد، تا صنایع پایین دستی نیز محصولات را با قیمت‌های عادلانه و مقدار مناسب دریافت کنند. 

به گفته پارسا در حال حاضر ما تنها در زمینه توزیع محصولات مشکل داریم و وزارت صنعت با علم به این که ورود دلالان چه مشکلاتی را برای تولید کننده به دنبال خواهد داشت، به برخی آنها مجوز داده، در غیر این صورت کسی که تولید ندارد چرا باید در سایت بهین یاب حضور پیدا کند. 

وی خاطر نشان کرد: این در شرایطی است که برخی از شرکت های پتروشیمی هم اکنون محصولات دپو شده زیادی دارند، در صورتی که تولیدی انجام نداده و با قیمت های بیشتر محصولات را در بازار به فروش می رسانند. 

پارسا تاکید کرد: قطعا شفاف سازی از طریق بورس کالا برای دولت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در دو سال گذشته زحمات زیادی برای رشد و پرورش این صنعت به ویژه بخش بالا دستی کشیده است، تصورش این است که با خروج محصولات پتروشیمی از این بازار معاملاتی، با افزایش قیمت محصولات، بازار ترقی بیشتری خواهد داشت، در صورتی که آسیب زدن به صنایع پایین دستی در کوتاه مدت و درازمدت به صنایع بالادستی هم آسیب خواهد رساند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا