اخبار

هنریک اصلانیان: ارامنه در صنعت ماشین سازی و قالب سازی کشور نقش برجسته ای دارند


بسپار- در شماره 172 ماهنامه بسپار/ دی ماه و در مطلبی ویژه و اختصاصی به جشن های کریسمس و آداب و رسوم هموطنان ارامنه پرداخته شده و با جمعی از صنعتگران بخش پلیمر کشور گفت و گوهایی خواندنی انجام شده است. این گفت و گو با هنریک اصلانیان مدیرعامل شرکت الکتروهیدرولیکان (ماهر) انجام شده است.

هنریک اصلانیان مدیر عامل  و رییس هیات مدیره شرکت الکتروهیدرولیکان (ماهر)  با سابقه کاری حدوداً 20 سال و در بخش های مدیر فنی ، مدیر تولید ، مدیر فروش شرکت هستم.

شرکت الکتروهیدرولیـکان سال 1355 تاسیس شده و بیش از 4 دهه فعالیت کرده است. سازنده و ارائه کننده  ماشین آلات تزریق پلاستیک و تجهیزات جانبی می باشد که نام تجاری (اصلانیان +ماهر ) و نماینده گروه صنعتی(CH) Chen Hsong  است.

احتمالاً همزمان با مهاجرت به شهر تهران و شروع توسعه صنایع مختلف پایتخت و با توجه به پیشینه انجام درست و بی نقص کار و روح فنی جهت کسب و کارهای فنی ارامنه جذب صنعت کشور شده اند و نه جذب کسب و کار بازاری.

ارامنه همچنین در صنعت پلاستیک (پلیمر) نقش بسیار برجسته ای در بخش ماشین سازی و قالبسازی داشته اند.

از رسوم ارامنه در سال نو بر پا کردن درخت کریسمس است که خود نمادی از طبیعت و بخشایش است. اصول و فلسفه وجودی هر دو جشن سال نو میلادی و نوروز یکی است و شروع یک زندگی جدید و نو است و چه زیباست اگر راز این نو شدن را کشف کنیم.

شباهتهای رسومی این دو عید، درخت کریسمس و سفره هفت سین است، هدیه دادن، دید و بازدید از اقوام و آشنایان  و … .

بهترین هدیه ای که گرفتم … هدیه های ما لباس نو بود و یک بسته کوچک شامل آجیل و شکلات که معمولاً پاپانوئل در کیسه خودش قرار داده و روز آخر سال در مدرسه به بچه ها هدیه می داد.

از ماهی و کوکو هم به عنوان غذاهای سنتی شب سال نو می توانم نام ببرم.

برای دید و بازدید هم اولین جایی که می رویم طبیعتا منزل بزرگترها یعنی پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادر هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا