اخباراخبار ویژه

همکاری فولکس واگن با دو دانشگاه برای ساخت خودروهای برقی/ کامپوزیت ها چگونه به این پروژه کمک می کنند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر واحد فناوری و علوم مواد کاربردی مرکز نوآوری گروه فولکس واگن آمریکا یا Knoxville، همکاری تحقیقاتی خود را با آزمایشگاه ملی Oak Ridge (تنسی، ایالات متحده آمریکا) گسترش داده است. این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه علوم و انرژی وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) است.

هدف این همکاری گسترده بررسی چگونگی ادغام پیشرفت‌ها در علم مواد و مفاهیم بازیافت – از جمله کامپوزیت‌های تقویت‌شده با الیاف گوناگون – برای حمایت از حمل‌ونقل الکتریکی و  پایدار است.

اولین پروژه شامل آزمایش طرح اولیه شارژ بی سیم پرقدرت جدید ORNL با پورشه Taycan است.

Scott Keogh، رئیس و مدیر عامل گروه فولکس واگن آمریکا می گوید: “هدف ما این است که از دانش منحصر به فرد و قدرت نوآورانه Tennessee Valley استفاده کنیم.

فولکس واگن بر حمل و نقل با خودروهای الکتریکی و فناوری های جدید برای حمل و نقل پایدارتر متمرکز است.

گسترش همکاری تحقیقاتی ما با آزمایشگاه ملی Oak Ridge  و دانشگاه تنسی به پیشبرد این تلاش ها کمک می کند.” Keogh می افزاید که” روابط کاری گسترده نمونه دیگری از ردپای مهندسی و فناوری رو به رشد فولکس واگن در ایالات متحده است.”

تیم‌های مختلف آزمایش طرحهای اولیه شارژ بی‌سیم جدید برای وسایل نقلیه الکتریکی (electric vehicles یا EVs) را با هدف افزایش قدرت شارژر بی‌سیم که امواج الکترومغناطیسی را برای حذف تداخل متمرکز  و در نتیجه کارایی را افزایش می‌دهد، آغاز کرده‌اند.

در اولین آزمایشات، یک سیستم نمونه اولیه سطح بالایی از کارایی را نشان داده که تا 98 درصد انرژی مصرف شده (کویل به سیم پیچ) به باتری خودرو می رسد.

Xin Sun، مدیر آزمایشگاه علوم و فناوری انرژی در ORNL می‌گوید: “ما از همکاری با فولکس واگن برای نشان دادن فناوری شارژ بی‌سیم پرقدرت و فوق کارآمد ORNL هیجان‌زده هستیم. طراحی منحصر به فرد سیم پیچ الکترومغناطیسی چند فازی ما، سطوح انتقال توان بالایی را در یک سیستم جمع و جور فراهم می کند.”

پروژه شارژ بی‌سیم توسط دفتر فناوری‌های خودرو، دفتر کارایی انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر DOE پشتیبانی می‌شود.

بااستفاده از تخصص فولکس واگن در یکپارچه سازی وسایل نقلیه، تیم ها همچنین توانسته اند شارژری با سطح قدرت شارژ 6.6 کیلووات تامرز 120 کیلووات (با هدف  نهایی 300 کیلووات )بسازند که برای شارژ 80 درصدی پورشه Taycan در حدود 10 دقیقه کافی است.

هدف این پروژه تحقیقاتی ایجاد بینش های جدید در مورد موانع فنی و فیزیکی شارژ بی سیم پرقدرت برای خودروهای برقی  است. سایر پروژه های تحقیقاتی در مرکز نوآوری فولکس واگن Knoxville بر مواد کاربردی پیشرفته، از جمله قطعات کامپوزیتی بدنه خودرو و مواد گیاهی برای طراحی های تریم داخلی آینده تمرکز دارند.

این تیم همچنین در حال کار بر روی مفاهیم جدید بازیافت برای موادی است که به طور معمول غیرقابل بازیافت تلقی می شوند، مانند کامپوزیت های تقویت شده با الیاف.

Deb Crawford، معاون پژوهش و نوآوری UT Knoxville می‌گوید: “کار ما با فولکس‌ واگن با چشم‌انداز ما برای ایجاد آینده‌ای عادلانه‌تر، مرفه‌تر و پایدارتر از طریق تحقیقاتمان مطابقت دارد.

فولکس واگن یک شریک نوآوری نمونه است و ارزشی را که نزدیک بودن با یک دانشگاه تحقیقاتی در سطح جهانی ایجاد می‌کند را درک می‌کند. با هم، ما در حال شناسایی راه‌حل‌های فن اوری هستیم که می‌تواند به آینده پایدارتری برای سیاره ما منجر شود.”

فولکس واگن یکی از اعضای مؤسسه نوآوری در ساخت کامپوزیت های پیشرفته (IACMI یاInstitute for Advanced Composites Manufacturing Innovation)،واقع در تنسی، یک کنسرسیوم تحقیق و نوآوری است که در UT توسط DOE تأمین مالی می شود.

فولکس واگن همچنین با UT Chattanooga همکاری نزدیکی دارد، یک برنامه MBA که به کارمندان خود اجازه می‌دهد با شرکت در کلاس‌هایی در کارخانه مونتاژ Chattanooga  یا در محوطه دانشگاه، مدرک خود را کسب کنند.

گروه فولکس واگن آمریکا در اوایل سال 2020 مرکز نوآوری Knoxville خود را با مشارکت UT افتتاح کرد. از آن زمان، این واحد روابط کاری خود را با دانشگاه ها و محققان کلیدی در منطقه برقرار کرده است.

مرکز نوآوری Knoxville به اکوسیستم نوآوری بزرگتر گروه جهانی فولکس واگن، از جمله مراکز نوآوری در Belmont، کالیفرنیا، ولفسبورگ، پکن، همراه با مراکز بارسلون و توکیو می پیوندد.

Nikolai Ardey ، مدیر اجرایی گروه تحقیقاتی گروه فولکس ‌واگن ، نتیجه‌گیری می‌کند: “گروه جهانی فولکس واگن به دنبال ایجاد چشم‌اندازی پایدارتر از حمل و نقل آینده در سرتاسر جهان است، و ما بهترین محققان جهان را برای تحقق آن به هم متصل می‌کنیم. نوآوری مشترک با شرکایی مانند آزمایشگاه ملی Oakridge و دانشگاه تنسی به چند برابر شدن قدرت تیم نوآوری بین‌المللی فولکس واگن کمک می‌کند.”

 

برگردان : مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا