اخبار

همکاری شرکت BASF و Toray: معرفی چسب‌های CFRT برای صنعت خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت BASF و شرکت کامپوزیت‌های پیشرفته Toray یک توافق‌نامه تولید و تامین گرمانرم‌‌های تقویت‌شده با الیاف پیوسته به صورت نوار چسب‌هایی با کاربرد در بازارهای صنعتی و خودروسازی امضا کرده‌اند. شرکت Toray در نظر دارد نوارچسب‌های گرمانرم باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌‌ای را با استفاده از گرمانرم‌های مهندسی Ultrammid® (طراحی و تولیدشده توسط شرکت BASF) تولید کند. این شرکت تولیدکننده الیاف، رزین پلی‌آمید 6 شرکت BASF را با الیاف شیشه‌ای یا کربنی تقویت خواهد کرد.

مدیر اجرایی شرکت Toray، Keisuke Ishii می‌گوید: شرکت BASF سالیان زیاد است که جایگاه تجاری یک شریک تجاری ارزشمند را برای ما دارد. این توافق جدید توانایی ما را برای تولید نوارچسب‌هایی با بالاترین کیفیت تقویت می‌کند و تامین این مواد را برای مشتریانمان مقرون به صرفه خواهد کرد.

این توافق‌نامه‌ی تامین، امکان ارتقای ظرفیت تولید را افزایش داده و دسترس‌پذیری گرمانرم‌های تقویت‌شده را به صورت تجاری فراهم می‌کند و به این ترتیب راه را برای پذیرش مواد پیشرفته برای تولید ساختارهای سبک‌وزن در گستره‌ای از کاربردهای صنعتی هموار خواهد کرد. با وجود این مواد، صنعت خودروسازی می‌تواند به سرعت قطعات را به صورت بهینه و با هزینه پایین‌تر طراحی کند و در عین حال از آخرین روش‌های تولید مانند شکل‌گیری کوبشی خودکار[1] و قالب‌گیری همزمان[2] استفاده کند.

معاونت مواد کارکردی شرکت BASF در بخش حمل‌ونقل، آقای Jeff DeAlmeida می‌گوید: این همکاری با توسعه مواد کامپوزیتی نوآورانه سبک‌وزن برای کاربردهای خودروسازی، تعهد بالای هر دو شرکت را برای توسعه راهکارهای مبتنی بر توسعه پایدار نشان می‌دهد.

مواد تولیدشده توسط شرکت Toray که بر پایه طیف گسترده‌ای از آمیزه‌های Ultramid شرکت BASF تهیه شده‌اند، امکان تولید قطعات چندکاربردی را در مقایسه با روش‌های خودروقدیمی فراهم کرده‌اند. Ultramidهای شرکت BASF مواد نوآورانه‌ای هستند که برای کاربردهای توسعه ساختار بهینه، تولید شده‌اند.

 


[1] Automated Stamp Forming

[2] overmolding

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا