اخبار

همکاری دو شرکت برای توسعه نانوپوشش‌های چندمنظوره

بسپار می نویسد، شرکت اچ‌ام‌جی پینتس و اپلاید گرافن متریالز (AGM) همکاری مشترکی برای توسعه نانوپوشش‌های حاوی گرافن آغاز کردند. قرار است نانوپوشش‌هایی برای استفاده در صنایع مختلف ساخته شود.


شرکت اچ‌ام‌جی پینتس (HMG Paints) همکاری مشترکی با شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) آغاز کرده است تا روی تجاری‌سازی پوشش‌های حاوی گرافن برای استفاده در صنایع مختلف همکاری کنند.

این دو شرکت بعد از تولید این پوشش، آزمایش های اولیه در محیط کنترل شده انجام دادند که نتایج امیدوار کننده ای به دست آمد. در حال حاضر این دو شرکت در حال انجام آزمون روی محیط‌های واقعی هستند. این آزمون‌ها روی استفاده از این نانوپوشش در بخش خودروهای تجاری و تجهیزات ساختمانی است.
جاناتان فالدر، مدیر فنی شرکت اچ‌ام‌جی گرافن، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که آزمون‌های اولیه خود را روی این پوشش انجام داده و وارد مرحله آزمایش در محیط آزاد شده‌ایم. ما دریافتیم که شرکت AGM دارای فناوری محلول گرافنی است که می‌توان آن را با فرآیندهای رایج ترکیب کرد و در نهایت نتایج جالب توجهی به دست آورد. این ترکیبات گرافنی منجر به بهبود کیفیت و عملکرد محصولات تجاری می‌شود. ما در حال وارد شدن به مرحله آزمون‌های کامل هستیم و معتقدیم که این نتایج می‌تواند منجر به افزایش ارزش افزوده برای مشتریان ما شود.»
ترکیب تجربیات HMG در بخش پوشش‌دهی و محلول گرافن قابل پخش در محیط آبی می‌تواند منجر به ارائه فناوری جدیدی شود. شرکت AGM دارای تجربه قابل توجهی در بخش ترکیب فناوری و محصول است که این تجربیات نیز در این همکاری مشترک به کار گرفته می‌شود. هر دو شرکت معتقداند که این محصولات جدید منجر به موادی با ارزش افزوده بالا می‌شوند که خواص بهبود یافته‌ای دارند و از آن می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد.
به دلیل رشد صنعت الکترونیک، تقاضا برای پوشش‌های هوشمند در حال افزایش است. تلفن‌های همراه و دیگر ادوات هوشمند نیز نیازمند پوشش‌هایی با قابلیت خودتمیزشوندگی و خودترمیمی هستند. در کنار این موضوع، سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش تحقیق و توسعه انجام شده که این کار منجر به رشد بازار در آینده نزدیک خواهد شد. هم اکنون انواع مختلفی از پوشش‌ها در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پوشش‌های ضدخوردگی، پوشش‌های خودتمیزشونده، پوشش‌های خود ترمیم‌شونده و پوشش‌های حوزه زیست‌پزشکی اشاره کرد.

منبع:ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا