اخبار

همه جزییات تازه درباره نحوه فعالیت کونلون بانک چین با مشتریان ایرانی

بسپار/ ایران پلیمر اتاق بازرگانی ایران در اطلاعیه ای جزییات شیوه تعامل و همکاری بانک کونلون چین با مشتریان ایرانی در آینده را تشریح کرد. 

در این اطلاعیه که از سوی غلامرضا ملکی، معاون امور تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران صادر شده است، آمده است: عطف به نامه داخلی شماره ۸۹/‏۹۸/‏ الف‬ د مورخ ۲۷/‏۰۱/‏۹۸‬ جناب آقای دکتر وردی نژاد، مدیر محترم پروژه چین اتاق بازرگانی تهران به اطلاع می‌رساند هفته گذشته بانککونلون چین در خصوص روش و محدوده ارائه خدمات آن بانک به مشتریان خود (ایرانیان) نامه‌ای را ارسال نموده است. نظر به اهمیت محتوا عین نامه ترجمه و به شرح زیر به استحضار می‌رساند:

الف) موضوعاتی که مشتریان باید برای تجدید امور کسب و کار خود مراعات نمایند:

مشتری ایرانی بایستی در کشورش شرکت ثبت شده داشته و حواله پولی به نام آن شرکت و بار را تحویل بگیرد.

مشتری ایرانی و کالای صادراتی نبایستی در لیست تحریم‌های SDN باشد.

مشتری ایرانی صرفاً می‌تواند صادرات کالاهای مربوط به تولید یا مونتاژ خود را انجام دهد و حق صادرات مجدد ندارد یا نمی‌تواند پس از خروج از بندر تجارت روی دریا انجام دهد یا حساب خود را با دریافت وجه برای کمک به سایرین مورد استفاده قرار دهد.

صادرات کالا باید از بنادر چین مستقیم به ایران باشد، لطفاً در راه به سایر کشورها یا بنادر دیگر انتقال ندهید.

این بانک از امر صادراتی که ابتدا کالا ارسال گردد و سپس مبلغ کالا دریافت گردد، پشتیبانی می‌کند (حواله بانکی یا ال‌سی).

چنانچه با مواردی مواجه شویم که مشتری ابتدا وجهی را به‌عنوان پیش پرداخت به بانک حواله کرده، این بانک وجه را به حساب گیرنده حواله واریز نخواهد کرد؛ طرف چینی بایستی ظرف ۱۵ روز پس از دریافت اطلاعیه رسیدن پیش پرداخت به این بانک، زمان تولید و صادرات را مشخص نماید و پس از اینکه کالا را صادر کرد

و بارنامه را اخذ نمود، مدارک مربوطه را به این بانک ارائه کرده تا وجه حواله شده به حساب صادرکننده واریز گردد.

پیش از حواله پول، بایستی تاییدیه این بانک در خصوص بانک حواله کننده و میزان وجه گرفته شود (به دلایل امنیتی ممکن است بانک‌های همکار هر زمان تغییر کنند).

در حال حاضر تنها از طریق RMB(یوان) حواله پول صورت می‌گیرد و تسویه حساب نیز با این واحد پولی خواهد بود.

از آن‌جا که مهلت مقررات آمریکا در این دور از تحریم‌ها ۴ مه ۲۰۱۹ [پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۸] است و تغییرات سیاست‌های بعدی غیر قابل پیش‌بینی است، لذا قبل از پایان آوریل(قبل از ۲۰ آوریل) اطمینان حاصل کنید که تشریفات گمرکی را انجام و کالا را حمل کنید.

پس از این تاریخ احتمال برگشت پول وجود دارد، لطفاً خود را در معرض ریسک قرار ندهید.

ب) مدارک مورد نیاز برای دریافت حواله و پرداخت آن در سال ۲۰۱۹:

پیش فاکتور قراردادها، فاکتور رسمی تجاری، گواهی مبدا تولید، بارنامه، اظهارنامه گمرکی (به ضمیمه برگه تخفیف برگشت مالیاتی)، تاییدیه سابقه تجارت، گواهی انجام معامله از طریق RMB خارج از مرز (off-shore)، تعهدنامه تجاری.

فرآیند بررسی و تصویب واریز وجه به مقصد: ابتدا این موضوع توسط مدیر امور مشتریان بررسی و تأیید می‌شود، سپس برای بررسی و تأیید به دفتر مرکزی ارسال می‌شود، پس از آنکار به مدیر بخش امور اجرایی ارائه و پس از تأیید به دفتر امور اجرایی محول و در نهایت به حساب واریز می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا