اخبار

همكاري دو شركت برای تولید بسته‌بندي‌هاي شفاف عاري از PVdC

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، دو شركت Packaging Products Corp و Toray با همكاري دوجانبه قصد دارند تا خط توليد فيلم‌هاي بسته‌بندي مواد غذايي عاري از PVdC با مقاومت بالا در برابر عبور گازها را راه‌اندازي نمايند.

در اين طرح جديد، از فيلم شفاف عاري از PVdC تحت نام تجاري Torayfan CBS2 BOPP، كه به روش کواکستروژن تهيه مي‌شود، استفاده مي‌گردد.

رئيس شركت PPC اظهار داشت: “توليدكنندگان مواد غذايي مدتها در جستجوي جايگزيني براي فيلم‌هاي حاوي PVdC با قابليت مقاومت در برابر عبور گازها بودند. اگرچه فيلم‌هاي OPP حاوي PVdC مواد غذايي را تازه نگه داشته و به مصرف كنندگان اين امكان را مي‌دهد تا مواد غذايي داخل بسته‌بندي را مشاهده نمايند، اما، از مشكلاتي نيز رنج مي‌برند. از اين مشكلات مي‌توان به زردشدگي به مرور زمان، شكننده شدن و ترك خوردن در اثر خم شدن اشاره نمود. عدم چسبندگي لايه‌هاي ديگر به OPP حاوي PVdC و لزوم استفاده از مواد افزودني نظير EMA بمنظور افزايش قدرت چسبندگي بهمراه اثرات مخرب طولاني مدت PVdC بر روي محيط زيست از ديگر معايب استفاده از PVdC مي‌باشد.”

اين دو شركت با همكاري دوجانبه تحقيقات گسترده‌اي جهت مقايسه كارايي CBS2 و فيلم‌هاي BOPP حاوي PVdC صورت دادند. نتايج اين تحقيقات حاكي از آن بود كه محصول CBS2 از مقاومت بالايي در برابر عبور رطوبت و اكسي‍ژن از ميان فيلم برخوردار بوده و استحكام چسبندگي آن، بدون نياز به بكارگيري مواد افزودني چسبنده، بسيار بالا است. مقاومت شيميايي بالاي اين محصول در برابر مواد روغني، ‌مقاومت در برابر سوراخ شدگي و سفتي بالا منجر به افزايش طول عمر اين محصول مي‌گردد.

قيمت نهايي اين محصول نيز از فيلم‌هاي پوشش‌دهي شده با PVdC ارزان‌تر بوده كه جذابيت استفاده از آن را براي شركت‌هاي توليدكننده مواد غذايي بيش از پيش مي‌نمايد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا