اخباراخبار ویژه

دومین همایش ملی رنگ، محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد/ تجلیل از عبدالجلیل مستشاری

بسپار/ ایران پلیمر صبح امروز پنجم بهمن ماه سالن آمفی تئاتر صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان حدود 150 نفر از متخصصین صنعت رنگ و رزین بود که به محیط زیست و توسعه پایدار علاقه ای ویژه داشتند.

در آغاز این مراسم و پس از معرفی برخی فعالیت های صندوق یاد شده از جمله هدف گذاری 100 همتی صندوق تا 6 سال دیگر، دکتر کمال الدین قرنجیک، دبیر همایش و معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ (برگزار کننده همایش) در سخنانی ضمن اشاره به کاربردهای رنگ در صنایع مختلف گفت: حجم بازار مواد رنگزا تا 2023 میلادی به 42.2 میلیارد دلار خواهد رسید. این مساله اهمیت توجه به اثرات محیط زیستی و سلامتی این مواد را به خوبی نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد با توجه به حجم بسیار زیاد پساب های صنعتی در این حوزه برگزاری همایش در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر قرنجیک همچنین به گروه علمی کوچک اما چابک پژوهشگاه رنگ و آمادگی برای حل مسایل صنعتی اشاره کرد که بعدتر توسط دکتر تاجیک رییس پژوهشگاه طی کلیپی ضبط شده تکمیل شد.

دکتر قرنجیک در پایان صحبت خود از برخی موسسین رشته رنگ و پژوهشگاه و افراد اثرگذار از جمله دکتر مرادیان، دکتر خسروی، مهندس کثیریها، دکتر خطیب زاده، دکتر دقیقی، دکتر حاجی شریفی، دکتر رنجبر، دکتر باستانی و … نام برده و از آنان تقدیر کرد. همچنین از دبیر اجرایی دکتر صادقی.

 

دکتر عبدالجلیل مستشاری از پیشکسوتان صنعت رنگ و نساجی، سخنران بعدی این مراسم بود که در خصوص فرایندهای تولید رنگدانه های آلی صحبت کرد. سخنان شیرین او دور از اتفاقات روز نبود. او در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اینکه دو بار از دانشگاه اخراج شده است، یکبار در سال 1353 و بار دیگر در سال 1365 گفت: درست است که خیلی ها کشور را ترک می کنند ولی رفتن همه 80 میلیون نفر که ممکن نیست. پس چه باید کرد؟ او به جوانان توصیه کرد که از مغز خود برای هر چه بیشتر دانستن استفاده کنند: هیچ دیکتاتوری نمی تواند به شما بگوید ندان! نتوان! پس از این فرصت استفاده کنید.

در پایان، توسط دکتر تاجیک و دکتر باستانی از دکتر مستشاری تجلیل و قدردانی به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به وی اهدا شد.

 

خانم مهندس پردیس رستم زاده مدیرعامل شرکت بساپلیمر از حامیان مالی همایش ضمن معرفی مجموعه خود و اهمیت زیست محیط دوستی و توسعه پایدار، اعلام کرد که به برترین های مقالات ارایه شده به صورت شفاهی و پوستر جوایزی اعطا خواهد کرد.

 

پس از مراسم افتتاحیه در دو سالن ارایه مقالات آغاز شد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا