اخبار

هفته گذشته معامله محصولات پلیمری در بورس کالا 24 درصد رشد داشت

 بسپار/ ایران پلیمر بورس کالای ایران هفته گذشته شاهد افزایش بیش از 24 درصدی حجم معامله پلیمرها و ثبت رقمی بیش از 64 هزار تن بود.

 رشد حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته موجب شد تا امیدواری ها به بهبود این بازار افزایش یابد ولی هنوز قیمت ها  از نظر فعالان بازار در سطوح بالایی قرار داشته و از جذابیت کافی در بازار داخلی برخوردار نیست.

افزایش بیش از  24 درصدی حجم معامله پلیمرها و ثبت رقمی بیش از 64 هزار تن یکی از خبرهای مهم بازار پتروشیمی در هفته گذشته بود که که نشان می‌دهد وضعیت بازار آرام آرام به سمت بهبود و افزایش حجم معاملات به پیش می‌رود اگرچه این شرایط هنوز با حالت ایده آل فاصله بسیاری دارد.

این در حالی بود که افت 1 و نیم درصدی حجم معامله محصولات شیمیایی و ثبت رقم 22 هزار و 645 تن که کمترین رقم از پایان فروردین‌ماه تاکنون بود.

در بازار آزاد پلیمرها شاهد تداوم رشد قیمت ها هستیم که نشان می دهد تمهیدات به عمل آمده تأثیرگذاری هدف گذاری شده را برآورد نکرده است. شنیده ها حکایت از آن دارد که هنوز دستورالعمل سخت گیرانه در مسیر صادرات پلیمرها و محصولات پتروشیمی اجرایی نشده و همین داده یا همان تداوم حفره تقاضا موجب شده تا باز هم شاهد برتری تقاضا بر عرضه ها باشیم.

بر پایه این گزارش ، این شرایط در کنار عدم تغذیه کافی بازار آزاد با مبدأ بورس کالا موجب شده تا برخی التهاب های قیمتی ادامه یابد. با توجه به طولانی شدن این فرایند  در این بازار این نگرانی وجود خواهد داشت که قیمت های بالای فعلی در بازار پلیمرها نهادینه شود که به معنی دشوارتر بودن مکانیزم بهبود در بازار است.

 از سوی دیگر در صنایع مرتبط با PVC و یا واحدهای تولیدکننده لوله های انتقال آب و گاز با توجه به نوسان محدود قیمت ها و نرخ های نسبتاً متعادل شاهد هستیم که شرایط مطلوبی در فاز تولید وجود دارد که می تواند به عنوان یک نمونه مهم و حتی یک الگو مورد توجه قرار بگیرد.

منبع:نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا