اخباراخبار ویژه

هشتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش با حضور سخنرانانی از بیش از 15 کشور/ ثبت بین المللی کنگره در سایت رسمی اسکوپوس و ISC  

بسپار/ ایران پلیمر هشتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش، در تاریخ 21 و 22 مهر ماه سال جاری در پژوهشگاه رنگ در قالب دو سمپوزیوم  “رنگ و رنگ دهنده ها” و “پوشش های سطح و خوردگی” و با هدف فراهم سازی امکان معرفی آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی و صنعتی در زمینه های گوناگون رنگ و پوشش برگزار خواهد شد.

در کنگره امسال تعداد یازده نفر از سخنرانان کلیدی و محققین برجسته از کشورهای انگلستان، آلمان، آمریکا، بلژیک، چین، استرالیا، کره جنوبی، کانادا و ایران در دو سمپوزیوم “رنگ و رنگ دهنده ها” و “پوشش های سطح و خوردگی” به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. علاوه بر آن با دعوت از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران مراکز پژوهشی و دانشگاهی از سرتاسر دنیا، تعداد چهارده سخنران مدعو در سمپوزیوم “رنگ و رنگ دهنده ها” از کشورهای ایتالیا، فنلاند، هند، فرانسه، اسپانیا، برزیل، پرتقال و ایران و تعداد بیست و دو سخنران مدعو در سمپوزیوم “پوشش های سطح و خوردگی” از کشورهای هلند، ایتالیا، فرانسه، کانادا، چین، بلژیک، اسپانیا، آلمان، ایران و … خواهیم داشت. در کنار 47 عنوان سخنرانی های کلیدی و مدعو در کنگره، حدود یک صد و شصت مقاله نیز جهت ارائه در کنگره برای هر دو سمپوزیوم از داخل و خارج از کشور واصل شده است.

در زمینه همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی بین المللی و معتبر علاوه بر دعوت از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این مراکز به عنوان سخنرانان کلیدی و مدعو در کنگره، از مدیران گروه های پژوهشی یا روسای دانشکده های فعال در حوزه رنگ و پوشش نیز جهت ایراد سخنرانی بهره برده شده است. نظیر آقای پرفسور میخایل ژلودکویچ رئیس انستیتو علوم سطح دانشگاه کیل آلمان به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های معتبر در اروپا با برخورداری از هفت برنده جایزه علمی نوبل و یا آقای پرفسور فلاویو دفلورین رئیس دانشگاه ترنتو ایتالیا با برخورداری از شش صد مدرس و محقق و شانزده هزار دانشجو مشغول به تحصیل به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور ایتالیا.

از اقدامات صورت پذیرفته جهت افزایش اعتبار جهانی و بین المللی کنگره هشتم ثبت کنگره در سایت رسمی اسکوپوس و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC است. همچنین امکان چاپ مقالات کنگره در دو نشریه بین المللی “Progress in Organic Coatings” با IF: 5.161 و “Pigment & Resin Technology” با IF: 1.16 پس از داوری مجدد و پذیرش حاصل شده است.

در روز سوم برگزاری کنگره هشتم و در تاریخ 23 مهرماه به مدت یک روز مجموعه ای از کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف رنگ و پوشش برگزار خواهد شد. این کارگاه ها به صورت برنامه های کوتاه مدت و با موضوعات تخصصی توسط گروهی از متخصصان شناخته شده رنگ و پوشش از هر دو محیط آکادمیک و صنعتی خواهد بود. نظر به اینکه برگزاری این کارگاه ها به صورت مجازی می باشد، امکان حضور افراد متقاضی از سراسر کشور امکان پذیر می باشد.

در کنگره امسال رنگ و پوشش، سه سطح حمایتی در قالب حامی طلایی، نقره ای و برنزی در نظر گرفته شده است. حامیان طلایی کنگره هشتم رنگ و پوشش، شرکت های پلی رزین، ریف و پکا شیمی و حامیان برنزی، شرکت های دریا رنگ اصفهان، خوش، تاک رزین، نگین زره، ورزیران و رنگهای صنعتی ایران هستند. همچنین، برخی از سازمان ها و تشکل ها و مجلات تخصصی نظیر تعاونی تولیدکنندگان رنگ، انجمن تولید کنندگان رنگ و رزین، مرکز رشد واحدهای فناور صنایع رنگ، مجلات بسپار و پوشرنگ، وبگاه تخصصی ایران پلیمر، مجله پوشش های سطحی و … به عنوان حامیان معنوی و مطبوعاتی در برگزاری هشتمین کنگره رنگ و پوشش بوده اند.

 

هشتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش پایان همین هفته برگزار می شود + برنامه سخنرانی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا