اخبار

نیمی از کارگران شهرک های صنعتی در تهران واکسن زدند

بسپار/ایران پلیمر بر اساس اعلام مسئولان، کار واکسیناسیون کارگران در شهرکهای صنعتی با سرعت ادامه دارد و به زودی به پایان می رسد به نحوی که ۵۰ درصد کارگران شهرک های صنعتی استان تهران تاکنون واکسینه شده اند.

تأمین امنیت و سلامت جسمی کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله موضوعاتی است که به دلیل آسیب پذیر بودن قشر کارگری به لحاظ اقتصادی و حفظ امنیت شغلی و مسائل مربوط به بهداشت خانواده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به آنکه بیشتر کارگران بخش های تولیدی و صنعتی و کارگران مشاغل خدماتی به جهت تامین ارزاق و مایحتاج و نیازهای عمومی جامعه ناچار به حضور در محل کار هستند و امکان توقف فعالیت آنها وجود ندارد،   واکسیناسیون آنها امری ضروری است.

خوشبختانه کار واکسیناسیون شاغل در نواحی و شهرک‌های صنعتی چند هفته ای است که آغاز شده است و برخی از کارخانه های صنعتی و تولیدی نیز تزریق واکسن به کارگران خود و خانواده هایشان را طی هماهنگی با وزارت بهداشت در دستور کار قرار داده اند.

در حال حاضر نزدیک به یک میلیون کارگر شاغل در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر و مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا اعلام کرده که کار واکسناسیون کارگران شاغل در شهرکهای صنعتی و نواحی کشور شروع شده و تا سه هفته آینده همه کارگران واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی مراکز تجمیعی تزریق واکسن در شهرک های صنعتی، تمام کارگران در مرحله تزریق واکسن قرار گرفته اند، آمادگی این وزارتخانه جهت تامین نیاز وزارت بهداشت در واکسیناسیون کارگران مراکز صنعتی را اعلام و خاطرنشان کرده کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی همراه با خانواده‌های خود واکسینه می‌شوند.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مرکز واکسیناسیون اهالی صنعت در شهرک شکوهیه قم اعلام کرده بود”کارگران مولدترین بخش جامعه هستند و بار اقتصادی کشور را بر دوش دارند، از این رو واکسیناسیون گسترده کارگران به عنوان یک موضوع بسیار مهم در دستور کار وزارت کار قرار دارد. ”

وی موضوع سلامت کارگران را از ماموریت های وزارت کار عنوان و تاکید کرده که کارگران غیر از اینکه در محیط کار و محیط خانه باید از لحاظ سلامت ایمنی داشته باشد، در محیط عمومی هم باید سلامتشان حفظ شود.

آنطور که عبدالملکی گفته در دنیا مساله کار، تولید، سلامت کارگران و واکسیناسیون ایشان مورد توجه ویژه است ولی ما در این بخش عقب هستیم که لازم است با شتاب بیشتر در بخش واکسیناسیون کارگران پیش برویم.

هم اکنون مراکز تجمیعی واکسیناسیون کارگران در شهرکهای صنعتی در ۲۱ استان مستقر هستند و بیش از ۷۰ درصد کار واکسیناسیون را شروع کرده اند که پیش بینی می شود طی سه هفته آینده کار واکسیناسیون همه کارگران انجام شود.

استاندار تهران نیز از واکسیناسیون ۵۰ درصد کارگران شهرک‌های صنعتی در استان تهران خبر داده و گفته” تاکنون ۵۰ درصد از کارگران شهرک های صنعتی در استان تهران واکسینه شده اند به نحوی که تنها در شهرک صنعتی شمس آباد ۱۵ خط برای واکسیناسیون کارگران مشغول فعالیت هستند. ”

وی با بیان اینکه طی هماهنگی های به عمل آمده با دانشگاه های علوم پزشکی استان مقرر شده تا به فراخور حوزه سرزمینی نسبت به واکسیناسیون کارگران شهرک های صنعتی استان اقدام کنند، پیش بینی کرده همه کارگران شهرک های صنعتی در استان تهران تا هفته آینده واکسینه شوند.

پیش از این فعالان حوزه کار و مقامات کارگری با استقبال از آغاز طرح ایجاد پایگاههای واکسیناسیون در شهرکهای صنعتی از مسئولان امر خواسته بودند تا این طرح را در شهرکهای صنعتی تمام استانها به اجرا درآورند و تنها به شهرکهای صنعتی محدود نکنند بلکه این طرح در تمام کارخانه‌ها و مجموعه های بزرگ تولیدی و صنعتی که دارای نیروهای بسیار هستند، عملی کنند.

در راستای حفظ سلامت شهروندان و صیانت از نیروهای کار شاغل در مجموعه‌های تولیدی و صنعتی واکسیناسیون نیروهای کار امری حیاتی و ضروری است.

به گزارش ایسنا، بی تردید توجه به بهداشت کار در محیط کار و ایمن سازی مشاغل موجب افزایش بهره وری و پویایی بیشتر اقتصاد جامعه و خانوارها می شود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا