اخبار

نیرو محرکه‌ی رشد بازار بسپارهای حلال در آب، صنعت تجهیزات پزشکی است

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مواد بسپاری که بتواند به راحتی در آب حل شود تا محلول‌های مختلف را ایجاد کرده یا خواص فیزیکی بهبود یافته‌تری داشته باشد، برای داشتن عملکردهای مختلف در محیط آبی با عنوان بسپارهای پایه آبی شناخته می‌شوند. 

مواد خامی که در ترکیبات پایه آبی بسپارها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند از منابع طبیعی استخراج شده و یا سنتزی و مصنوعی باشند.

بسپارهای پایه آبی می‌توانند کازئین‌ها، پلی وینیل الکل، پلی آکریل آمید، صمغ گوار، ژلاتین، پلی اکریلیک اسید و .. باشند. در بین این مواد پلی اکریل آمید بیش از بقیه مورد استفاده قرار گرفته و بخش غالب بازار بسپارهای پایه آب را تشکیل می‌دهد. اگرچه کاربرد این ماده می‌تواند در صنایع مختلفی نظیر کاغذ، آمایش‌های آبی (water treatment)، ساخت و ساز، پوشش و به خصوص پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش منتشر شده از Zion Market Research کاربردهای گسترده در صنعت پزشکی برای کاربردهای رسانش دارو، ساخت اندام‌های مصنوعی، لنزهای تماسی و مهندسی بافت  نیرو محرکه‌ی اصلی برای رشد بازار بسپارهای پایه آبی می‌باشد. بر اساس نیاز به ساخت محصولات زیستی بیشتر برای پاسخ گویی به نیازهای صنعتی، تحقیقات گسترده‌ای بر این بسپارها و تغییرات خواص آن‌ها با حلالیت در آب انجام شده که منجر به نوآوری‌های بی شماری که مستقیما منجر به رشد بازار این محصولات می‌شود شده است.

بسپارهای محلول در آب در کاربردهای آمایش‌های آبی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. افزایش جمعیت شهرنشین  یکی از دلایل عمده‌ی مصرف بسپارها در این کاربرد به خصوص می‌باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا