اخبارمقالات

اختصاصی بسپار نگرانی ها از ادامه ی شیوع ویروس کرونا و واکنش صنایع رنگ و پوشش نسبت به آن

بسپار/ایران پلیمر

 

بروز ویروس کرونا زنجیره ی تولید را مختل کرده و برخی از شرکت های فعال در صنایع رنگ و پوشش را ناگزیر از بررسی دقیق اوضاع کرده است.
در شرکت Sun Chemical، بخش های تامین مواد اولیه، تولیدکنندگان واسط و سیستم حمل و نقل به شدت تحت تاثیر قرار گرفته¬اند.
جفری شاو سرپرست تولید این شرکت بیان کرده است: ” راهکار اصلی ما، مدیریت نیازهای مشتریان، کنترل موجودی انبارها، محموله های در مسیر و میزان سفارشات شناور، است. ما برای هریک از این حوزه ها تیم های مدیریتی ایجاد کردیم و موارد احتیاط را در مورد هر یک از آن ها درنظر می گیریم تا از مختل شدن تولید جلوگیری کنیم. ما به طور ویژه به تولیدکنندگان و مواردی که به طور ویژه به ما ارتباط دارند، توجه می کنیم تا بتوانیم هر نوع احتیاط را در مورد آن ها در نظر بگیریم. ما برای مشتریانمان یک سامانه ی پرسش و پاسخ ایجاد کرده ایم.
در زمانی که بسیاری از نقاط جهان در حال پیشرفت هستند، سایر نواحی با چالش هایی غیر منتظره روبرو شده اند. در شرکت SunChemical، ما به بررسی زنجیره¬ی تولید در حوزه ی کاری خود ادامه می¬دهیم، مدیریت فعالانه ای بر روی مراکز و انبارهای خود داریم و همچنین به صورت دائمی با بخش های زیربنایی تولید در ارتباط هستیم.
در این زمان، تولید و بخش¬های انبارداری ما در حال فعالیت هستند، مواد اولیه وجود دارد و سیستم حمل و نقل همچنان مواد را در بازه های زمانی  مشخص جابه جا می کند. با وجود دستورات دولتی جدید و وجود محدودیت¬های مختلف در سرتاسر جهان، ما کار و ارتباط را با تمام سهامدارانمان ادامه می دهیم تا این اطمینان را ایجاد کنیم که کارهای مربوط به فرایند تحقیق در مسیری مطمئن پیش می¬رود.
ما برای مدیریت این تغییرات، یک شبکه ی گسترده ی جهانی و همچنین رویکرد زنجیره ی تولید یکپارچه را موردنظر قرار دادیم. سطح موجودی، ثابت باقی مانده است در حالی که ما سفارش مشتریانمان را تامین می کنیم. در صورت ایجاد تغییرات بیشتر، ما به همکاری با مشتریانمان ادامه می دهیم تا این اطمینان حاصل شود که بهترین خدمات را ارائه می دهیم.
شرکت Axalta در حال نوشتن راهبردهای مالی قبلی خود برای سال 2020 است که در آن آثار ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. روبرت برایانت، مدیرعامل این شرکت بیان کرد: “در ابتدا ما بر روی حفظ سلامت عمومی و سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان متمرکز شده ایم. این کار را با استفاده از راهکارهای ارائه شده توسط مقامات مربوطه انجام می دهیم. تا جایی که ممکن باشد کارکنان ما از راه دور کارهای خود را انجام می دهند و همچنین محدودیت های جهانی رفت و آمد را برای کارکنان خود در نظر می گیریم. ما قدم هایی را برای ترویج قانون فاصله گذاری اجتماعی برداشته ایم و همچنین تمرین هایی برای رعایت بهداشت فردی انجام دادیم و محدودیت هایی برای بازدید از تجهیزاتی که داریم ایجاد کردیم.
شرکت رنگ HMG در بیانیه ای اعلام کرد که هنوز کاملا فعال است. این شرکت انگلیسی بیان کرده است که میزان بیشتری از مواد اولیه و محصولات نهایی را در اختیار دارد.
شرکت PPG بیان کرده است مبلغ 143هزار و 437 دلار (معادل یک میلیون RMB) به سازمان هلال احمر چین کمک کرده است. این کمک¬ها برای انجام فعالیت های میان مدت و طولانی مدت انجام شده است. کمک به سلامت روانی افرادی که در خط مقدم سلامت در حال جنگیدن با این بحران هستند از جمله¬ی این کمک ها به شمار می رود.
کریستوفر ریزو، مدیرعامل گروه Inkmarker در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا بیان کرده است: “شعب شرکت های Inkmaker و Tecnopails در ایتالیا، انگلیس، فرانسه و مالزی به طور موقت تعطیل شده است. شعبه ی ایالات متحده در حال کار بوده و واحد مونتاژ این شرکت در شانگهای به طور کامل فعال و برای مدیریت افزایش سفارشات، حجم کاری در این واحد دو برابر شده است.
مایکل اِف مک¬کنا، مدیر و مسئول دفتر گروه مارون نیز بیان کرده است: ” این گروه برای تجارت فعال است و شرکت با تمام ظرفیت، سفارش مشتریان را تامین می کند. ما طرح هایی برای کالاهای موجود اساسی داریم که بتوانیم با توجه به موقعیت سهام بورس برای ادامه¬ی تولید اطمینان حاصل کنیم.”
شرکت DuPont طرح و روش های ایمن ساز خود را اینگونه ارائه کرده است.
سلامت و ایمنی کارکنان ما، مهم ترین اولویت ماست. ما تیم-های مدیریت بحران منطقه¬ای، محلی و شرکتی را فعال کرده¬ایم تا به طور موثر در هر ساعت آماده باشند و واکنش ما را به بیماری کرونا مدیریت کنند. ما طرح های ایمنی خود را بر اساس دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی، مرکز کنترل بیماری ها و راهکارهای موجود برای جلوگیری از شیوع ویروس، پیاده سازی می کنیم.
همزمان با شیوع بیماری در سطح جهان، ما محدودیت¬های سفر را بیشتر کرده و روش های جدیدی برای ارائه ی خدمات به مشتریان ایجاد می کنیم. این کارها تا زمانی انجام می شود که ایمن و سلامت باشد و میزان شیوع بیماری را در مراکز تولید و دفاتر افزایش ندهد.

مهندس سمانه جعفری فرد، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر-صنایع رنگ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

(ادامه دارد…)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۱ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اردیبهشت ماه منتشر شده است، بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا