اخبار

نگرانی برای آینده تقاضای جهانی پلی الفین

بسپار/ ایران پلیمر چشم انداز تقاضای جهانی برای پلی الفین به دلیل کند شدن آهنگ رشد اقتصاد جهانی، دستخوش نوسان و تردید فراوان است.

آلفرد استرن، مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوریالیس اتریش، روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه، عنوان کرد: بوریالیس در سال 2019 میلادی متمرکز بر پروژه ها و طرح های توسعه ای جهانی خود خواهد بود. این در حالیست که مدیریت همزمان بازار دائما در حال تغییر و نوسان محصولات شرکت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: چشم انداز تقاضای جهانی برای پلی الفین به دلایلی چند شامل خطر کند شدن آهنگ رشد اقتصاد جهانی، دستخوش نوسان و تردید فراوان است.

استرن یادآور شد: سطح تقاضا در سه ماهه اول قابل قبول بود؛ اگر چه حاشیه سود برای تولیدات یکپارچه پلی الفین اروپا (European integrated polyolefins) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلای پایین تر بود.

مدیر عامل بوریالیس  اظهار داشت: چشم انداز سه ماهه دوم کمی بهتر به نظر می رسد. به ویژه آن که تاسیسات بروج 3 (Borouge 3)، واقع در ابوظبی امارات متحده عربی، پس از یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری که در سه ماهه اول 2019 به پایان رسید، عملیات خود را از سر می گیرد. از طرفی، بوریالیس برای سال 2019 میلادی عملیات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده دیگری در دست اجرا ندارد.

بوریالیس اکنون به دنبال ایجاد تعدادی تاسیسات تولید جدید در ایالات متحده، اروپا و آسیا، در کنار تعداد دیگری پروژه در حال پیشرفت است.

برای نمونه، عملیات ساخت یک واحد کراکر اتان با ظرفیت یک میلیون تن در سال و یک مجتمع 625 هزار تنی تولید پلی اتیلن در تگزاس، در حال حاضر آغاز شده است و دو پروژه یادشده قرار است مطابق جدول زمانبندی به ترتیب تا پایان سال 2020 و 2021 میلادی به بهره برداری برسند.

 

 

نیپنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا