اخباراخبار ویژه

نگاهی بر تجارت جهانی پلیمرها در میانه ی همه گیری بیماری کرونا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر آمار واردات و صادرات که یکی از مهم ترین عوامل برای بررسی حجم تقاضا در تجارت پلیمرها در جهان است، می تواند چگونگی عملکرد کشورها و مناطق مختلف را در مواجهه با این بیماری همه گیر در اوایل سال 2020 نشان دهد. نیازی به گفتن نیست که بیماری COVID-19 چالش بی سابقه ای برای بسیاری از صنایع ایجاد کرد. دیدن اثر منفی این پدیده بر روی تجارت جهانی دور از انتظار نیست. با این وجود، نتایج مثبتی هم برای چند بخش از تجارت پلیمر جهانی داشته است. این مشاهده به ما می گوید، این بیماری برای همه ی بخش ها به یک اندازه مضر نبوده و در بخش هایی موجب پیشرفت تجاری نیز شده است.

داده های جمع آوری شده در سطح جهانی نشان می دهد ایالات متحده در بخش صادرات مواد پلیمری تقریبا مانند سال قبل از شیوع بیماری عمل کرده است. میزان صادرات در کشورهای اروپایی در نیمه ی اول امسال رکورد تازه ای ثبت کرده است در حالی که میزان واردات در این حوزه تغییر زیادی از خود نشان نمی دهد. در این بازه ی زمانی، کره ی جنوبی صادرات زیادی در حوزه ی محصولات پتروشیمی داشت و میزان صادرات پلیمر خود را تا 6% در این دوران افزایش داد.

در این مدت، چین و ترکیه بیشترین میزان واردات را داشتند. تجارت این کشورها بسیار به واردات وابسته است و در این بازه ی زمانی همواره در بالاترین حد خود قرار داشت. در این شرایط، کشورهایی بودند که بسیار متضرر شدند. برای مثال در زمانی که همه ی کشورها در طول زمان شیوع بیماری صنعت پلیمر خود را گسترده ترکردند، آمار نشان می دهد کشور هند بسیار متضرر شده است. حدود 80% کاهش در واردات پلیمر بر اساس گزارش سالانه و سه ماهه، افت بسیار شدیدی برای این کشور است. همچنین کشور هند حدود 50 تا 60% کاهش در صادرات خود را تجربه کرد.
بخش ASEAN نیز از شیوع این بیماری آسیب زیادی دید. میزان واردات پلیمر در این بخش به میزان 42% در سه ماه کاهش پیدا کرد. همچنین در طول سه ماه، میزان واردات اندونزی به یک سوم کاهش یافت و مالزی که میزان صادرات خود را دوبرابر کرده بود و در رده ی Q1 قرار گرفته بود، 60% کاهش در حوزه ی صادرات تجربه کرده و به رده ی Q2 افت پیدا کرد. تایوان نیز به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، 24% کاهش صادرات را در نیمه ی اول امسال تجربه کرد که بیشتر این افت در سه ماهه ی دوم اتفاق افتاد.

   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا