اخبار

نژادسلیم: انتظار صنایع پایین دستی برای خرید اقساطی از بورس معقول نیست

بسپار به نقل از  ایلنا می نویسد، نژاد سلیم با بیان اینکه صنایع پایین دستی باید محصولات خود را در بورس تهیه کنند، برخی انتظارات صنایع پایین دستی را به لحاظ خرید اقساطی مواد اولیه نامعقول خواند.

  نژاد سلیم با بیان اینکه صنایع پایین دستی باید محصولات خود را در بورس تهیه کنند، برخی انتظارات صنایع پایین دستی را به لحاظ خرید اقساطی مواد اولیه نامعقول خواند.

عادل‌نژاد سلیم، مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس درباره گلایه‌های صنایع پتروشیمی بابت عدم عرضه مناسب مواد اولیه صنایع پایین دستی گفت: مسئله‌ای که هست اینکه همه پتروشیمی‌ها خصوصی شده و دولتی نیستند و صنایع پایین دستی نیز باید اجبارا محصولات خود را در بورس تهیه کنند.

وی افزود: اشکالی که وجود دارد این است که بعضی از مصرف کنندگان مواد اولیه پول ندارند که از بورس خریداری کنند لذا از واسطه‌ها با نرخ ۲۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر خریداری می‌کنند لذا وقتی دستشان نمی‌رسد که مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند تصور می‌کنند که پتروشیمی به این‌ها مواد اولیه را نمی‌فروشد.

نژاد سلیم با اشاره به اینکه با توجه به خصوصی سازی‌ها مشکلاتی که در صنایع پایین دستی رخ می‌دهد از حوزه اختیارات NPC خارج است، اظهار داشت: ما دیگر واحد تولیدی نداریم که بخواهیم مواد اولیه‌ای عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه درخواست شرکت‌های پایین دستی پتروشیمی باید تفکیک شده و نباید همه چیز را بهم ربط دهند، تصریح کرد: صنایع پایین دستی مثل پلیمر انتظار دارند که مواد اولیه بصورت اعتباری و ۶ ماهه در اختیارشان قرار گیرد در حالی که شرکت‌های خصوصی و یا خصولتی این امکان و بودجه را ندارند و بصورت معقول فقط حداکثر تا ۲ ماه این امکان برایشان میسر است.

 پیش‌تر یک عضو هیات مدیره تعاونی صنایع پلاستیک استان تهران با بیان اینکه در کشور ما تبعیض و آپارتاید پلیمری وجود دارد، نسبت به عدم عرضه مناسب مواد اولیه صنایع پلیمر ابراز نارضایتی کرده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا