اخبار

نياز بالقوه كشورهاي آسيا اقيانوسيه به توليد و مصرف بسپارهای فعال الکتریکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یکی از مصارف اصلی بسپارهاي فعال الكتريكي در حوزه الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها می‌باشد. ایالات متحده آمریکا با برخورداری از بزرگترین بازار الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها در دنیا، از بسپارهای فعال الکتریکی در کاربردهای مختلفی چون محافظ تخلیه الکترواستاتیکی، پوشش امواج الکترومغناطیسی و بسته‌بندی ضد الکتریسیته ساکن استفاده مي كند. به همين دليل به گزارش Reportlinker، منطقه آمریکای شمالی بزرگترین مصرف کننده بسپارهای فعال الکتریکی (electroactive) بوده و این روند تا سال 2020 ادامه خواهد داشت. ایالات متحده آمریکا با مصرف بیش از 9/84% از بسپارهای فعال الکتریکی بزرگترین کشور مصرف کننده در این منطقه محسوب می‌شود. به دنبال این کشور، کانادا و مکزیک در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. به نظر مي رسد با وجود رشد جمعيت در كشورهاي آسيا اقيانوسيه و توليد و مصرف كمتر اين بسپارها در اين منطقه، نيازي بالقوه در جهت توليد اين مواد در اين مناطق وجود دخواهد داشت. در منطقه‌ي آمريكاي شمالي شرکت‌های اصلی تولید کننده بسپارهای فعال الکتریکی عبارتند از: 

Celanese Corporation (U.S.), Parker Hannifin Corporation (U.S), Sigma-Aldrich Corporation (U.S.), and The Lubrizol Corporation (U.S.) 
صنایع اصلی مصرف کننده این دسته از بسپارها عمدتا شامل صنایع خودرو، الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها می‌باشند. انتظار می‌رود با پیشرفت فناوری در زمینه‌‌های کاربردی مختلف، بازار بسپارهای فعال الکتریکی نیز رشد نماید. یکی از این زمینه‌های کاربردی حسگرها (sensor) و محرک‌ها (acuaor) بوده که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته با بالاترین نرخ رشد پیشرفت خواهند نمود. مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌های مختلف در حال توسعه محرک‌ها می‌باشند. به عنوان مثال، شرکت Paker Hannn به عنوان شرکت پیشگام در زمینه فناوری حرکت (motion technology)، موفق به توسعه ماده دی‌الکتریک از جنس بسپار فعال الکتریکی گردیده است. این ماده قابلیت کاربرد در کاربردهای مختلفی نظیر پمپ‌ها، شیرآلات، حسگرها و محرک‌ها را دارد. با افزایش کاربرد محرک‌ها در صنایع مختلفی چون: پزشکی، زیست‌سنجی (biometric)، رباتیک، ماهیچه‌های مصنوعی و اُپتیک انتظار می‌رود در پنج سال آینده این بازار با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شود. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا