اخبار

نماینده سابق مجلس معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد

بسپار می نویسد، امروز با صدور حکمی از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت سید رضا نوروز زاده به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت منصوب شد.

درباره وی بخوانید:

سابقه فعالیت سیاسی و اجرایی دکتر سید رضا نوروززاده به شرح زیر است.

    

  عضو انجمن اسلامی دانشجویان(سال59-58) 

   شرکت در تسخیر لانه جاسوسی(سال58) 

  عضو انجمن مهندسین(سال68) 

  رئیس انجمن مدیران صنایع( سال۷۷)                                                      

   رئیس تولیدگرایان پنج دوره مجلس شورای  اسلامی                                                                                             

  عضو گروههای پیرو خط امام 

   مهندس تولید کارخانجات قند(سال63-61) 

   رئیس و دبیر آموزش و پرورش(سال66-61) 

  رئیس کمیسیون صنایع و معادن 

  (دوره های3-4-5-6 مجلس شورای اسلامی) 

همچنین نوروز زاده در کارنامه کاری خود سابقه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست هئیت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیرعاملی شستا را دارد.

 

سیدرضا نوروززاده در سال ۱۳۳۱ در شهر اسفراین(روستای روئین) متولد شده است. لیسانس شیمی کاربردی را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ و ارشد مهندسی صنایع را در دانشگاه امیرکبیر سپری کرده است. فوق لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی است، در سازمان مدیریت صنعتی هم کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را گذرانده و دوره دکتری را در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در زمینه مدیریت صنعتی به پایان برده است. فعالیت سیاسی و اجتماعی خود را پیش از انقلاب آغاز کرد. بخشی از دوران دانشجویی به پیش از ۱۳۷۵ بازمی گردد و بخش دیگر به بعد از آن. 

 

امرار معاش را از کارخانه قند آغاز کرد اما سر از آموزش وپرورش درآورد چون در ابتدای انقلاب بهای زیادی برای آموزش و پرورش قائل بودند. با این که کارشناسی ارشد وی با نیازهای آموزش و پرورش همخوانی نداشت، با مدرک لیسانس استخدام شد؛ الان هم اگر سابقه وزیران کشور را نگاه کنید بخش قابل توجهی از آنان از استخدام در آموزش وپرورش شروع کرده اند.


نوروززاده هم در سال ۱۳۶۱ از آموزش­ وپرورش آغاز کرد. مدتی دبیر شیمی بود اما به ­تدریج سلسله مراتب را طی کرد تا سال ۱۳۶۶ به عنوان رئیس آموزش­ وپرورش منصوب شد. سال ۱۳۶۷ به­عنوان نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و از آن به بعد تا به حال در تمام دوره ها نماینده این شهر بوده است.




منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا