اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ نمایشگاه Chinaplas2021 در میان حیرت جهانیان با بیش از 150 هزار بازدیدکننده پایان یافت/ چین با دنیا چه کرده است؟

بسپار/ ایران پلیمر نمایشگاه Chinaplas که در سال گذشته میلادی و به دلیل همه گیری جهانی کرونا یک دوره تنفس اعلام کرده بود، در هفته گذشته شاهد برگزاری دور جدید این نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک و لاستیک برای اولین بار در شنژن بود.

تصاویری که از این نمایشگاه مخابره شد بار دیگر جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد. کشوری که نخستین بار ویروس کووید19 از آن برخاسته بود، حالا به نظر می رسد در این کشور کاملا مهار شده و در حالیکه اطلاعات دقیقی از واکسیناسیون (به فرض وجود و قبول تولید و تزریق آن در حجم جمعیت میلیاردی چین در این مدت) در آن موجود نیست، چهره های با ماسک و بدون ماسک چینی ها در نمایشگاه در حالیکه از رعایت فاصله اجتماعی هیچ خبری نیست، کاملا از اطمینان افراد به عدم وجود بیماری در این کشور خبر می دهد.

البته که نمایشگاه چایناپلاس که به بزرگترین نمایشگاه این صنعت تبدیل شده بود، در وجه بین المللی نیز اعتباری برای خود ساخته بود که در این دوره محقق نشد. درست است که فضای نمایشگاهی 350هزارمترمربعی با بیش از 3800 غرفه گذار در آن ثبت شد ولی برخلاف ادوار قبلی نه از مشارکت کنندگان خارجی در آن خبری بود و نه از بازدیدکنندگان خارجی!

تنها 9 کشور خارجی در نمایشگاه حضور پیدا کردند و نمایشگاه در نهایت کمتر از 2500 بازدیدکننده خارجی داشت. البته تعداد بازدیدکنندگان چینی به بیش از 150 هزار نفر بالغ شد تا دست کمی از دور قبلی نداشته باشد.

طبق اعلام برگزارکننده 363 هزار نفر هم به صورت آنلاین از طریق پلتفرم های رسمی نمایشگاه، آن را رصد کردند.

در هر حال آنچه در این نمایشگاه به نمایش در آمد و در بخش های تخصصی www.polymervapooshesh.ir و در ماهنامه بسپار می خوانید، هر چند تمامی نوآوری های صنعت پلیمر را در خود نداشت ولی به طور عینی پتانسیل های اقتصادی را به نمایش گذاشت که به تنهایی دنیا را حریف است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا