اخبار

نمایشگاه ایران پلاست: بازگشت VDMA به تجارت با ایران پس از ترامپ گزیدگی!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان، VDMA، در مورد اهمیت بازار ایران و شرکت در نمایشگاه ایران پلاست که در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر در تهران برگزار می شود گزارش می دهد.

آلمان با دارا بودن صادرات ۳۸ میلیون یورویی پس از چین در رتبه ی دوم صادرات ماشین آلات به ایران در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. این میزان صادرات در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته رشدی 87/3 درصدی را نشان می داد.

اگرچه برای ۶ ماه اول سال ۲۰۱۸ میزان صادرات به 15/4 میلیون یورو تقلیل یافته که کاهشی 30/9 درصدی را نشان می دهد.

دلیل اصلی این کاهش صادرات را می توان به تصمیم دوتالد ترامپ مبنی بر بازگشت تحریم های هسته ای علیه ایران دانست. با این تصمیم ناعادلانه میزان واردات ماشین آلات لاستیک و پلاستیک به ایران در سال ۲۰۱۷ با کاهشی 13/4 درصدی به طور کلی به ۲۰۵ میلیون یورو رسید.

چین اما با وجود کاهش 33/7 درصدی صادرات ماشین آلات به ایران در سال 2017 با دارا بودن ۹۹ میلیون یورو همچنان در صدر صادرات این محصولات قرار داشت.

کاهش صادرات به ایران اما، تنها به چین و آلمان محدود نمی شود. ایتالیا نیز با کاهشی 17/6 درصدی صادرات در سال ۲۰۱۷ به ارزشی معادل با 16/4 میلیون یورو رسید.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ فروش ماشین آلات کانادایی، ژاپنی، تایوانی و کره ای با رشد مواجه بوده در حالی که تامین کننده های سنتی نظیر ترکیه و اتریش به ترتیب کاهش صادراتی 10/7 و 62 درصدی را شاهد بودند.

از سال ۲۰۱۵ انجمن VDMA در تلاش بود تا یک ملاقات را با ایران برای اعضای خود ترتیب دهد. در ماه می گذشته این انجمن از اتحادیه ی اروپا خواست تا تلاش های خود را مبنی بر مقابله ی شرکت های اروپایی در برابر تحریم ها نشان دهد.

به گفته ی Thilo Brodtmann مدیر اجرایی VDMA: به اعتقاد ما تصمیمات اساسی اتحادیه ی اروپا در راستای مقابله با تحریم ها کاملا درست است. این مساله (تحریم) در واقع مساله ی آمریکاست و نه سایر کشورها.

نمایشگاه ایران پلاست یکی از بزرگترین و تخصصی ترین نمایشگاه ها در آسیا و خاور میانه محسوب می شود. اولین بار این نمایشگاه در سال ۲۰۰۲ برگزار شد. پس از آن هر سال به طور مرتب این نمایشگاه در تهران برگزار می شود.

 

دوازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست از دوم تا پنجم مهرماه در تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا