اخبار

نمایشگاه اختصاصی ایران در قزاقستان برگزار می‌شود

بسپار / ایران پلیمر علیرضا پیمان‌پاک، سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: کشور قزاقستان پتانسیل بالایی در واردات کالاها و محصولات صادراتی ایران دارد؛ از همین رو این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر دولت قزاقستان از توسعه روابط تجاری بین دو کشور استقبال کرده و هم از منظر اتحادیه اوراسیا و هم از منظر روابط تجاری دو جانبه همراهی قابل توجهی را از وزارت تجارت قزاقستان شاهد هستیم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به گروه‌های کالایی مشارکت‌کننده در نمایشگاه، خاطرنشان کرد: ساختمان و فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، ماشین‌آلات کشاورزی دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و ماشین‌آلات صنعتی، صنایع و مواد غذایی، کالاها، محصولات و خدمات دانش‌بنیان، ماشین‌آلات معدن، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، مبلمان و مصنوعات چوبی، گردشگری سلامت از جمله گروه‌های کالایی در نمایشگاه قزاقستان هستند.

پیمان‌پاک با دعوت از تجار برای شرکت در این نمایشگاه، افزود: این نمایشگاه میزبان بازدیدکنندگان متخصص، تجار و بازرگانان از سراسر قزاقستان است و ۱۰ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ مصادف با ۳-۱ جولای ۲۰۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آلماتی (آتاکنت اکسپو) برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با مجوز رسمی سازمان توسعه و تجارت ایران از سوی شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری و با حمایت این نهاد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نورسلطان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان برگزار می‌شود.

محصولاتی از قبیل میوه و خشکبار، مواد و محصولات معدنی، سنگ و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، لوازم خانگی و آشپزخانه، لوله و محصولات پلاستیکی، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز، کیوی، خیار، قارچ، کاهو، انگور، سنگ مرمر، محصولات آرایشی و بهداشتی، خرما، زعفران، عسل، پسته، خشکبار، ماشین‌آلات صنعتی، دستگاه‌ها و ماشین‌های برقی، چرم، سیمان سفید، مبلمان، شیر، خامه و پنیر بیش از سایر اقلام به قزاقستان صادر می‌شود.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا