اخبار

نعمت زاده: همه طرح های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد تا پایان شهریور تسهیلات دریافت می کنند

بسپار می نویسد، وزیر صنعت با اشاره به نقش بانک‌ها در راه‌اندازی واحدهای تولیدی ناکارآمد و ایجاد خوش بینی واقعی اقتصادی گفت: بر اساس برنامه دولت طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام با میزان پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات لازم را دریافت می کنند.

به گزارش تسنیم، گردهمایی حمایت از صنایع کوچک، اولویت اقتصاد مقاومتی به میزبانی بانک صنعت و معدن برگزار شد.

در این نشست نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش بانک‌ها در راه‌اندازی واحدهای تولیدی ناکارآمد و ایجاد خوش بینی واقعی اقتصادی در کشورمان گفت: خوشبختانه عملکرد بانک صنعت و معدن، مورد رضایت بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رتبه برتر بانک صنعت و معدن در میان بانک‌های کشور، رونق تولید و افزایش میزان صادرات را از اهداف اقتصادی دولت برشمرد.

وی گفت: کشور ما در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 21 درصد افزایش صادرات داشته و اگر افزایش صادرات تحقق پیدا کند بخش صنعت نیز به دنبال آن فعال خواهد شد. نعمت‌زاده سهم بانک صنعت و معدن را در عقد قرارداد پرداخت تسهیلات در ماه‌های نخست امسال نسبت به بانک‌های دیگر قابل ملاحظه دانست و عملکرد بانک را قابل تقدیر و الگویی برای دیگر بانک‌های کشور توصیف کرد.

وی با اشاره به طرح رونق تولید که از سوی دولت و برای حل مشکل طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام با میزان پیشرفت بالای 60 درصد که باید تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات لازم را دریافت کنند، به اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: پس از پایان شهریورماه و تمام شدن پرداخت‌ها باید بررسی‌های دقیق برای اطمینان از موفقیت طرح‌ها و تحقق تولید انجام گرفته و از سوی دیگر در مورد تحریک تقاضا نیز اقدام لازم صورت گیرد.

نعمت‌زاده گفت: در صورتی که طرح حل مشکل 10 هزار واحد تولیدی نیمه تمام و مشکل‌دار در سال جاری با موفقیت همراه شود این طرح در سال آینده برای 10 هزار واحد دیگر و با تجربه و روش بهتر به اجرا درخواهد آمد. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: موجی که با تحقق طرح رونق تولید به راه خواهد انداخت به‌طور قطع چرخ‌های صنعت و تولید را در صنایع بزرگ نظیر فولاد، خودرو سازی، پتروشیمی و…. به حرکت درخواهد آورد.

وی با تکیه بر این که تولید و صادرات باید محور فعالیت بانکی قرار گیرد خواستار فعالیت همسوی بانک‌ها در استان‌ها و در هماهنگی با استانداران و مسئولان استانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا