اخبار

نصب کد شناسایی اصالت کالاهای وارداتی از 15 آذر الزامی شد/ مرز میان کالای رسمی و قاچاق

بسپار می نویسد، رئیس کل گمرگ جمهوری اسلامی ایران گفت : از پانزدهم آذر ماه واردکنندگان کالا موظف هستند همراه با سایر اسناد مربوط به واردات ؛ شناسه و کد معروف به imei اعلام کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه معاون اول رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزیر اقتصاد افزود: با تعیین شناسه ای برای کالاها ، مصرف کننده ها مطلع می شوند که این کالا از طرق قانونی وارد شده است ، از نوع و کیفیت ان کالا مطمئن می شوند و کالا هم قابل رهگیری است.
وی افزود : طبق قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت ارتباطات و وزارت صنعت معدن و تجارت مقرر شد گوشی های تلفن همراه وارداتی با این کد ، شناسایی و قیمت گذاری شود.
کرباسیان گفت : این طرح ، این امکان را برای خریداران فراهم می کند که با وارد کردن این شناسه بفهمند ایا کالای مورد نظر انها به صورت رسمی امده یا قاچاق وارد شده است.
وی افزود : خوشبختانه پارسال با وجود افزایش فقط 5 درصد واردات ، درامد ما 65 درصد افزایش داشت.
رئیس کل گمرگ به کاهش جدی واردات خودرو اشاره کرد و گفت: واردات خودرو از تعرفه بیش از 40 درصدی برخوردار است و پیرو آن درامد ها باید کاهش یابد اما غیر از درامدهای ناشی از واردات خودرو ، شاهد افزایش درامدهای گمرگی هستیم.
وی افزود : از زمان ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی که با مصوبه هیات دولت انجام شد ، وارداتی از این خودروها نداشته ایم.
کرباسیان گفت : فقط حدود 100دستگاه وانت و 15 تا 16 دستگاه خودروهای ویژه سفارتخانه با حجم موتور بالای 2500 سی سی وارد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا