اخبار

تولید مستمر پلی اتیلن های خودرنگ مشکی از نیمه دی ماه در شازند

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، روز چهارشنبه مورخ 29/9/96 از ساعت 14الی 16 نشستی با حضور اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، کارشناسان شرکت های بازرسی و شماری از تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، در شرکت پتروشیمی شازند برگزار شد.

این نشست که باخوشامدگویی مهندس کریمی مدیرفروش شازند آغاز گردید، گزارشی از تلاش دوساله واحدR&D جهت تولید مواد اولیه CRP100، توسط وی ارائه و همچنین تولید مستمر مواد پلی اتیلن خودرنگ مشکی نیز از نیمه دی ماه، خبری بود که مهندس کریمی بیان کرد.

در ادامه این نشست ، توسط مهندس نجفی کارشناس واحد فرآیندتولیدپتروشیمی شازند،دررابطه با مراحل تولیدآزمایشی و تست های آزمایشی در شرکت های پلی اتیلن سمنان،گازلوله و گسترش پلاستیک ، ارائه کرد و اذعان داشت که تمامی این تست های فیزیکی و مکانیکی موردتاییدمی باشدو همچنین گواهی MRS این محصول نیز به حضار ارائه گردید.

در ادامه مهندس صحاف امین ، ضمن تقدیر از عرضه منظم شازند ، نیاز مبرم به ارائه MRSرا خاطر نشان کرد و با توجه به تجربیات گذشته در صادرات لوله های پلی اتیلنی،ارایه گواهینامه MRS رادر مبحث صادرات لوله الزامی دانست.

صحاف امین در این خصوص افزود: حتی قبلا هم ما پیشنهاد کردیم که تولیدکنندگان PE100 ،مواد خودرا با هزینه انجمن ما به آزمایشگاه های اروپایی بفرستند تا به هرحال یکسری تاییدیه را کسب کنند.

وی ادامه داد: یکبار که توسط مجموعه بنده به اربیل عراق محصول ارسال شد ،که مشتری عراقی از ما BODY CODE محصول را میخواستند و همچنین مباحثی را در خصوص بهداشت محصول ، مطرح کردند.

وی همچنین، مشکلات تولیدکنندگان از عدم تامین مواداولیه را یادآور شد و تضمین مدیران شازند را در خصوص تداوم عرضه خواستار شد که مدیران شازند ،درخصوص تولید مداوم مواداولیه مشکی به حاضرین اطمینان خاطر دادندو طبق گفته کارشناسان از نیمه دی ماه 96 شازند 70000تن مواد اولیه CRP100 بصورت سالیانه با عرضه 1500تن هفتگی انجام خواهدشد.

صحاف امین در بخشی از صحبت های خود با اشاره به واردات مواد اولیه مشکی در گذشته و با اشاره به مناقصاتی که تولیدکنندگان  به استفاده از موادخود رنگ مشکی نیاز دارند خواستار تمهیداتی شد که امکان واردات این مواد توسط شورای رقابت، فراهم گردد که مهندس یعقوبی رییس کمیته بازاریابی بورس کالا، توضیحاتی را دراین خصوص ارائه کرد.  

 

همچنین مهندس محسن جمالیان بااشاره به کیفیت مثال زدنی پلی اتیلن شازند در گذشته بیان داشت ، اولین بار مواد اولیه PE100توسط اینجانب وارد کشور گردید که پارت اول آن از شرکت بوریالیس اتریش  و پارت دوم از شرکت بروج امارات بودکه بروج در آن دوره هنوز تست ده هزار ساعته اش را پاس نکرده بود که در همان زمان تاییدیه این محصول را از بوریالیس اتریش اخذ نمودند، وی در ادامه گفت : حدود دوسال این محصول را استفاده میکردیم که جناب آقای مستجاب الدعوه مدیرعامل وقت و کارشناسان پتروشیمی اراک به کارخانه آمدندو این پرسش مطرح شد که چرا موادرا از ما نمی خرید که بنده مسایلی را درخصوص کیفیت مواد شازند یادآور شدم ، به هرحال آنها هم یکسری مسایل خاص خودشان را داشتند و یکی از این مسایل کربن موردنیاز بود که بنده یک کانتینر کربن از مجموعه خودم به شازند فرستادم و البته درابتدای کار ، این موضوع خیلی صورت علمی نداشت ولی به هرحال تولید مواد مشکی شازند درسال 83-84 آغاز شد.

وی همچنین ، پرسشی دررابطه با اخذ تاییدیه CRP100 شازند ، تداوم تولید محصول و شرایط نگهداری دوده مطرح نمود.

دکتر معصومی از کارشناسان صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن، نیز گفت: طی این سال ها تلاش های زیادی مبنی بر استفاده از مواد خودرنگ ، گردیده است و باتوجه به وضعیت داخلی کشور و عدم ارائه کاتالیست از منابع اصلی ، مواد PE100که دارای گواهینامه MRS باشد، در حال حاضرنداریم.

همچنین  دکتر معصومی اذعان داشت، ضمن حمایت از پتروشیمی شازند، می بایست اقذامات اولیه در جهت دریافت گواهینامهMRS حتما باید ارائه گرددو اقدامات لازم انجام شود.

گفتنی است در این جلسه، مهندس حامدجباری از شرکت پلی اتیلن سمنان و مهندس عیسی زاده از شرکت گسترش پلاستیک ، توضیحات کاملی دررابطه با تولید آزمایشی مواداولیه و نتایج تست های فیزیکی و مکانیکی ارائه کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا