اخباراخبار ویژه

نشست خبری کنفرانس بین المللی آنلاین مستربچ و کامپاندهای پلیمری، آنلاین برگزار شد/ تلاشی هدفمند برای رسیدن به نتیجه ای عالی در سطح منطقه ای و بین المللی

بسپار/ ایران پلیمر پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری به همت انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند هفته آینده چهارشنبه و پنج شنبه 30 مهرماه و اول آبان به صورت آنلاین و در پلتفرم Zoom برگزار خواهد شد.

عصر امروز نشست خبری این کنفرانس با حضور مدیران برگزاری و خبرنگاران رسانه های تخصصی در همین پلتفرم برگزار شد و برگزارکنندگان ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص کنفرانس به سوالات مطرح شده خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.

برگزاری آنلاین این دوره از کنفرانس، چنانکه دبیر علمی آن، پروفسور حسین نازکدست نیز اشاره کرد به دلیل اضطرار شرایط موجود به آن تحمیل شد و طبیعی است که برخی از مزیت های برگزاری فیزیکی و امکان ارتباطات و مراودات چهره به چهره را از آن سلب خواهد کرد. چنانکه در ادوار گذشته این موضوع به یکی از مزیت ها و جذابیت های اصلی این کنفرانس تبدیل شده بود، یعنی کنار هم قراردادن متقابل افراد در زنجیره کاملی از تامین کنندگان مواد، ماشین آلات، محصولات و خدمات.

با این حال به نظر می رسد (بر اساس آنچه در نشست خبری یاد شده تشریح شد)، مدیران برگزاری کوشیده اند تا فضایی حرفه ای برای وبینار یاد شده، ایجاد کنند و امیدوار هستند با زیر ساخت های ایجاد شده، مشکلات احتمالی برگزاری آنلاین در چنین سطحی را که دست کم در صنعت پلیمر و پوشش در کشور بی سابقه است، حداقل کنند (در این راستا قطعا مدیریت و همراهی بخش های مختلف انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند از هیات مدیره، دبیر کنفرانس خانم میررضایی، دبیر علمی دکتر حسین نازکدست، دبیر انجمن امیر علیزادمنیر و گروه های اجرایی برگزاری اثرگذار بوده است) .

چنانکه در ادوار گذشته هم گفتیم انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند می داند که به دنبال چیست و قدم به قدم به آن نزدیک تر می شود. امیدواریم در این موضوع خاص کنفرانس یاد شده به معتبرترین گردهمایی علوم و مهندسی مستربچ و کامپاند در منطقه و یکی از معتبرترین ها در دنیا تبدیل شود. ممکن است امروز در فضای انزوای بین المللی کشور، کمی خوشبینانه به نظر برسد ولی قطعا محتمل و با به کارگیری نیروهای همراه کاملا در دسترس است.

دبیر کنفرانس خانم دکتر میررضایی در بیان اهداف برگزاری پنجمین دوره اعلام کرد که انجمن بر آن بوده تا با طرح ریزی چهار بخش مستقل موضوعی، دغدغه های صنعت آمیزه سازی (کامپاندینگ) را در صنایع تکمیلی، پتروشیمی ها، صادرات، آینده پژوهی، نوآوری در افزودنی های این صنعت و ماشین آلات و تجهیزات آن، با 50 سخنران در دو سالن (Room)  پوشش دهد (از این تعداد 20 سخنران خارجی هستند). وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مجازی با حضور 15 غرفه گذار در دو روز برگزاری کنفرانس آنلاین خبر داد و تشریح کرد که حاضرین در کنفرانس در زمان های تنفس برای بازدید و گپ و گفت با پاسخگویان حاضر در غرفه ها هدایت خواهند شد.

دبیر علمی کنفرانس هم از تفاوت این دوره با ادوار گذشته گفت و تاکید کرد که هر چند در دوره های قبلی ارایه مقالات و سخنرانی های آکادمیک و دانشگاهی وزن بیشتری داشته، در این دوره با دیدگاهی عملی تر و فنی تر، مشکلات تجاری و صادرات و سایر مسایل تخصصی صنعت آمیزه سازی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به اینکه آنلاین شدن کنفرانس امتیاز مثبتی را برای حضور سخنرانان خارجی ایجاد کرد، در انتخاب محتوا روی کاربردی بودن مطالب تمرکز بیشتری شده است.

امید کوشکی، رییس هیات مدیره انجمن مستربچ و کامپاند هم از تجارب موفق همکاری با انجمن تولیدکنندگان سیم و کابل در دوره گذشته و تعمیم آن در دوره جدید به همکاری با انجمن های مصرف کننده مستربچ و کامپاند و به نتیجه رسیدن آن با انجمن های تولیدکننده لوله و اتصالات پلی اتیلن، نساجی، سیم و کابل و خودرو گفت و افزود: انتظار داریم در این فضا انتظارات این مجموعه ها از صنعت ما مطرح شود و بازخوردهای مناسبی هم از پنل های پرسش و پاسخ و در آینده ی پس از کنفرانس از سوی اعضای ما به مشتریان بالقوه و بالفعل ما برگردد. این تعاملات قطعا به بالا رفتن کیفیت و یا ارایه محصولات جدید و سرمایه گذاری های نو مبتنی بر تقاضا خواهد انجامید.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به تولید مستربچ های وان پک برای صنایع بالادستی و پتروشیمی ها (علاوه بر تامین نیاز صنایع تکمیلی توسط کامپاندکاران) به عنوان یکی از شاخه های رو به رشد اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیات منفی در سرمایه گذاری برخی پتروشیمی های کشور در تولید کامپاند، تصمیم گرفتیم در کنفرانس یک نمونه موفق از رفتار پتروشیمی کره جنوبی را در همکاری با صنعت کامپاندینگ این کشور معرفی کنیم، شاید بتواند به عنوان الگویی مورد توجه دست درکاران بومی سازی در این بخش قرار گیرد.

چنانکه رییس هیات مدیره انجمن یاد شده هم اذعان داشت برگزاری کنفرانسی که در دوره قبل 500 نفر را حضوری کنار هم در فضایی تعاملی جمع کرده بود، در این دوره و در فضایی آنلاین آن هم به عنوان تجربه اول،  حتما با کاستی هایی همراه خواهد بود، اما در عوض امتیازات ویژه ای را هم مثل سهولت حضور سخنرانان خارجی و حضور حداکثری علاقه مندان از گوشه و کنار کشور به همراه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط را بخوانید:

گفت و گوی بسپار با امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: برگزاری آنلاین کنفرانس مستربچ و کامپاند، بعد بین المللی آن را تقویت کرد

تغییرات دنیای علم زیر سایه کرونا/ برنامه ارایه مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند/ این کنفرانس آنلاین است+لینک ثبت نام

ثبت نام پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری آغاز شد

پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری زیر سایه کرونا آنلاین برگزار می شود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا