اخبار

نشستی با حضور تشکل های صنایع پلاستیک/ چرا با طرح افق مخالفیم؟

بسپار/ ایران پلیمر  روز گذشته برخی از تشکل های صنایع پلاستیک به دعوت اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی در اتاق تعاون گرد هم آمدند تا تحلیل ها و دلایل مخالفت خود را با طرح افق به گوش مسوولین دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و وزارت صنایع و دیگران برسانند.

در این طرح که از ماه گذشته اجرایی شده خرید از بورس کالا برای واحدهای تولیدی منوط به بارگذاری فاکتورهای فروش تولیدات (مبتنی بر مواد اولیه دریافتی) است.

در این جلسه نمایندگانی از مرکز توسعه تجارت، امور اصناف، وزارت صمت، اتحادیه سراسری، انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران، اتحادیه مصنوعات پلاستیک، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اتحادیه پلاستیک ری، سازمان حمایت و … حضور داشتند.

 

بیشترین ایراد وارد شده توسط حضار به این طرح، عدم امنیت اطلاعات در این سامانه بود. نکته ای که توسط مهرداد صادقی نکو رییس انجمن صنایع همگن پلاستیک بارها به آن اشاره شده. وی معتقد است کارشناسان وزارت صمت با دسترسی به فاکتورهای فروش و جزییات مشتریان شرکت ها ممکن ست بری از خطا و لغزش نباشند. ضمن آنکه در مسیر سختگیری های مالیاتی دولت برای جبران کسری بودجه، طرح افق نیز به کمک آنها خواهد آمد.

یکی از راه های جایگزین تخصیص سهمیه بر اساس فروش اعلامی در ارزش افزوده اعلام شده است. همچنین پیشنهاد شد تا ضمن عدم صدور مجوزهای فروش مواد اولیه، توزیع توسط شرکت های تعاونی در اولویت قرار گیرد.

 

به نظر می رسد اختلاف میان تشکل های صنعت پلاستیک، متولیان تصمیم سازی را برای اتخاذ هرگونه تصمیم و عدم مسوولیت پذیری در خصوص تبعات طرح ها جری کرده و سیاست انداختن توپ در زمین صاحبان صنعت را در پیش گرفته اند. سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و پیش رو، دست کم تا امروز برای آنان نتیجه بخش و برای تولیدکنندگان کشور مایه دردسر فراوان بوده است. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا