اخبار

نسل جدیدی از عینک های آفتابی که با چاپگر سه بعدی چاپ می شوند!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر صرف نظر از سبکی که عینک های آفتابی می توانند در ظاهر ایجاد کنند، به عنوان یک وسیله ی محافظتی لازم از چشم ها نیز محسوب می شود.

یکی از مهم ترین نکات در تولید عینک های آفتابی ثابت ماندن روی صورت است. رانندگی یا ورزش موقعیت هایی هستند که ممکن است منجر به افتادن عینک شوند. بنابراین جنس عینک ها باید به گونه ای باشد که چنگ زنی مناسبی را به پوست ایجاد نماید. این ثابت ماندن باید بدون ایجاد هرگونه دردی رخ دهد.

تولید عینک آفتابی با استفاده از چاپ سه بعدی این امکان را ایجاد می نماید که مخصوص هر فرد با ویژگی ها و اندازه ها و ابعاد مختلف، عینک آفتابی ویژه ای تولید شود. در این صورت امکان سر خوردگی تا مقادیر زیادی کاهش می یابد. با توجه به تولید این عینک ها با استفاده از پلاستیک ها، وزن آن ها هم سبک خواهد بود.  این عینک ها با استفاده از پلاستیک های پلی کربناتی که هم صلب و هم چقرمه می باشند تولید شده است. این عینک ها در برابر شکست بسیار مقاوم هستند. به جز فرم، لنز این عینک ها نیز با استفاده از چاپگر سه بعدی قابل تولید خواهد بود.

تولید لنزهای عینک های آفتابی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی این امکان را ایجاد می نماید که از چشم در برابر اشعه ی UV محافظت گردد. این اشعه خورشیدی دیده نشده ولی می توان اثرات مخربی را به چشم وارد نماید. تولید این لنزها بدون هیچ گونه پوشش دهی خاصی قادر است از چشم محافظت نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا