اخبار

نخستین کلینیک صنعت پلیمر با الهام از کلینیک های پزشکی در اصفهان افتتاح شد

بسپار می نویسد، نخستین کلینیک صنعت پلیمر با هدف حل مشکلات صنایع پلیمری و ارائه خدمات مشاوره ای، پژوهشی و آموزشی در حوزه صنایع پلیمر استان اصفهان در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: این کلینیک با هدف استفاده از متخصصان دانشگاهی به عنوان بازوی تحقیق و توسعه (R&D) صنایع کوچک و متوسط (SME) استان و با الگوبرداری از کلینیک های پزشکی راه اندازی شده و صنعتگران می توانند برای حل مشکلات صنعت خود به این محل مراجعه کنند.
در مراسم افتتاح کلینیک صنعت پلیمر اصفهان، تفاهم نامه همکاری بین انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان و دانشگاه اصفهان منعقد و امضا شد.
ارتقای سطوح فناوری های موجود در صنعت پلیمر، ارتقای توانمندی های علمی و دانش کارکنان صنعت پلیمر، فعال سازی نظام آموزش و تحقیق و توسعه در صنعت پلیمر، حل مسائل و مشکلات فنی و تخصصی بنگاه های اقتصادی صنعت پلیمر استان و افزایش توان و مهارت های عملی دانش آموختگان رشته پلیمر برای جذب در صنعت از اهداف تفاهم نامه مذکور است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در این مراسم با اشاره به ظرفیت پژوهشی این دانشگاه گفت: این دانشگاه با 13 دانشکده ، 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه های جامع کشور در حال فعالیت است. 
دکتر امیر رحیمی افزود: بیش از 95 درصد بروندادهای علمی دانشگاه اصفهان که آن را جزو 13 دانشگاه برتر کشور قرار داده است حاصل تلاش اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده های فنی و مهندسی، کامپیوتر ، عمران و حمل و نقل، علوم و شیمی است.
امیر رحیمی با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه و حرکت به سمت پژوهش نظام مند، از نگاه فعلی صنعت که گام برداشتن در جهت فناوری روزآمد و تحقیقات تضمینی است تقدیر کرد.
کلینیک صنعت پلیمر با حضور مسئولان دانشگاه اصفهان و مدیران ارشد انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان، افتتاح شد.
مواد پلیمری یا مصنوعی کاربردهای وسیعی در صنعت از جمله در ساخت وسایل خانگی، اسباب بازی ها، بسته بندی ها، کیف و چمدان، کفش، میز و صندلی، لوله های انتقال آب، مواد پوششی به عنوان رنگ ها برای حفاظت از خوردگی و زینتی، لاستیک های اتومبیل و پلیمرهای مهندسی با استحکام بالا در دماهای بالا در ساخت اجزایی از ماشین آلات دارند. 
بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان اصفهان فعال است که حدود 450 واحد از میان آنها در بخش صنعت پلیمری است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا