اخبار

نخستین پتروشیمی مشترک ایران- اروپا راه اندازی می شود

بسپار می نویسد, مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از توافق 3 میلیارد یورویی با یک شرکت اروپایی برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در عسلویه و با هدف تولید 2 محصول جدید برای نخستین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران خبر داد. 

به گزارش نیپنا به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، عادل نژادسلیم از برنامه ریزی برای تولید 2 محصول جدید پلیمری برای نخستین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: این محصولات پلیمری زنجیره محصولی بوده که در ایران تا کنون تولید نشده و در سطح صنایع پتروشیمی جهان هم انحصاری است.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از امضای تفاهم نامه ساخت تولید یک مجتمع عظیم پتروشیمی برای تولید این دو محصول خاص پلیمری با مشارکت خارجی خبر داد و گفت: تفاهم نامه ساخت این مجتمع جدید پتروشیمی در عسلویه با یک شرکت اروپایی امضا شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط فعلی روند اجرای این طرح مشترک پتروشیمی در مرحله مطالعات امکان سنجی است، اظهار داشت: با نهایی شدن مذاکرات به زودی جزئیات بیشتری از نوع مشارکت با طرف اروپایی، ظرفیت تولید و … اعلام خواهد شد.
نژادسلیم در خصوص حجم سرمایه گذاری مشترک برای ساخت این مجتمع پتروشیمی هم توضیح داد: پیش بینی می‌شود حداقل سه میلیارد یورو برای طراحی، ساخت و بهره برداری این طرح پتروشیمی سرمایه گذاری مشترک انجام شود.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به این که  یک سرمایه گذاری 1.5 تا 2 میلیارد یورویی دیگر برای دو پروژه دیگر پتروشیمی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 5 میلیارد یورو در این سه طرح جدید پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد شد.

منبع: نیپنا

[EasyDNNnewsLink|251]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا