اخبار

نخستین همایش بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی همزمان با نمایشگاه برگزار می شود

بسپار/ ایران پلیمر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌‌آلات وابسته که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشگاهی حوزه صنعت چاپ و بسته بندی در خاورمیانه به شمار می رود، ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی، در این نمایشگاه بیش از ۴۴۵ شرکت‌کننده داخلی و خارجی از ایران و ۱۲ کشور خارجی حضور دارند. احمد ابوالحسنی، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۴۰۰ شرکت داخلی از ایران و ۴۵ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، سوئد، آلمان، فرانسه، چین، ترکیه و کره‌جنوبی حضور و مشارکت دارند و نوین‌ترین تولیدات و خدمات خودشان را ارائه می‌کنند.

وی افزود: در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه چاپ، یک همایش علمی و چهار کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلفصنعت چاپ و بسته‌بندی و نقش و جایگاه مهم آن در توسعه صنعتی و صادراتی کشور برگزار می‌شود. ابوالحسنی ادامه داد: در طول چهار روز برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، چهار هیات تجاری و بازرگانی از کشورهای افغانستان، عراق، چین، کره‌جنوبی و تایوان از نمایشگاه بازدید می‌کنند و با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکرات تجاری و اقتصادی می‌شوند. 
رئیس ستاد برگزاری بیست و پنجمین نمايشگاه بين‌المللی چاپ و بسته‌بندی گفت: ۳۰درصد از فضای نمایشگاه امسال در اختیار بخش ماشین‌آلات چاپ، ۴۰ درصد در اختیار ماشین آلات بسته‌بندی و ۳۵درصد در اختیار دیگر بخش های مرتبط قرار دارد.

در این نشست که با حضور روسای اتحادیه لیتوگراف چاپ و صحاف برگزار شد در مورد کاهش بخش ارزی نمایشگاه نسبت به دوره گذشته بحث و گفتگو شد. علینقی رییس اتحادیه چاپخانه داران با اشاره به روند اقتصادی حاکم گفت: متاسفانه رکود، نبود امکان مراودات بین المللی در بخش های دیگر به صنعت چاپ نیز رسوخ کرده و امسال با کاهش بخش ارزی در نمایشگاه مواجه هستیم.
احمد ابوالحسنی نیز با اشاره به فعالیت های آموزشی در این دوره گفت: برای اولین بار طی دو روز  سمینار بین المللی چاپ و بسته بندی و صنایع وابسته در نمایشگاه برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این سمینار سخنرانانی از کشورهای مختلف و همچنین اساتید داخلی آخرین پیشرفت های این صنعت را به بحث و گفتگو خواهند گذاشت. این سمینار در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 آذر در سالن شماره دو نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. 
وی افزود: در دو روز ابتدایی نیز چهار کارگاه آموزشی تخصصی برپا خواهد شد.

لینک خبر مربوط به کارگاه ها

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا