اخبار

نخستین مخزن روغن پلاستیکی در خودروهای MERCEDES-AMG GT در Chinaplas معرفی می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در نمایشگاه بین‌المللی ChinaPlas 2016 شرکت Hummel-Formen از نخستین مخزن روغن پلاستیکی قابل استفاده در موتور خودرو رونمایی شد. این مخزن که وزنی در حدود 6/2 کیلوگرم دارد از پلی‌آمید 66 تقویت شده با 30% الیاف شیشه تامین شده از شرکت BASF تحت نام تجاری Ultramid A3WG7 ساخته شده است. از خواص این محصول می‌توان به مقاومت آن در برابر روغن و پیرشدگی حرارتی اشاره نمود. بدین ترتیب، مخزن ساخته شده 59% سبک‌تر از نمونه‌های فولادی یا آلومینیومی بوده و از سامانه جدایش چندکاره روغن نیز بهره‌مند است. این قطعه پیچیده پلاستیکی در خودرو جدید Mercedes-AMG GT مورد استفاده قرار گرفته است.

مخزن روغن پلاستیکی از ده بخش مختلف پلی‌آمید تولید شده به روش قالب‌گیری تزریقی تشکیل شده است. بهمراه این بخش‌ها، 13 جزء دیگر همچون، حسگر، غربال، پوشش و ماردان نیز در مخزن وجود دارد. مجموعه این قطعات و اجزاء با استفاده از روش جوش ارتعاشی (vibrational welding) در کنار هم قرار گرفتند. در این طراحی با توجه به استفاده بهینه از فضای کاری، بسیاری از قابلیت‌های دیگر نیز بر روی مخزن قابل اجرا خواهد بود. کنترل سطح روغن و کیفیت آن، تهویه و تصفیه روغن ورودی از جمله ویژگی‌های دیگر این طراحی می‌باشد.

محصولUltramid  مورد استفاده از مقاومت در برابر روغن و خوردگی بالایی برخوردار است. این محصول در دمای oC180 از پایداری حرارتی برخوردار بوده و در دمای oC240 برای مدت کوتاه نیز پایداری خود را حفط می‌نماید. رفتار ارتعاشی و صوتی این محصول بدلیل سفتی و اتلاف بالا مطلوب است. این ویژگی به ساکت‌تر بودن مخزن پلاستیکی نسبت به مخزن‌های فلزی حین عملکرد می‌انجامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا