اخبار

نخستین خیابان‌ها از پلاستیک‌های بازیافتی!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شورای شهر روتردام هم اکنون در حال بررسی پروژه PlasticRoad بوده که به توسط آن مدل‌های از پیش ساخته شده از پلاستیک‌های بازیافتی (که عمدتا از بطری‌های بازیافتی ساخته شده‌اند) به عنوان جایگزین سطوح خیابان‌ها از جنس آسفالت خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت VolkerWessels به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح، خیابان‌های ساخته شده از پلاستیک‌های بازیافتی به کاهش آلودگی ناشی از حضور آسفالت که منجر به تولید سالانه میلیون‌ها تُن دی‌اکسید کربن در سطح جهانی می‌گردد کمک شایانی می‌نماید. علاوه بر کاهش آلودگی در مقایسه با خیابان‌های آسفالتی، PlasticRoad از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار بوده و و توانایی مقاومت در برابر شرایط حاد دمایی (از oC40- تا oC80) بهتری برخوردار است. بدیت ترتیب، هزینه‌های نگهداری این خیابان‌ها نیز کمتر خواهد بود.

به دلیل برخورداری از مقاومت سایشی و دمایی بالاتر، طول عمر این خیابان‌ها سه برابر طول عمر خیابان‌های آسفالتی پیش‌بینی شده است. همچنین، به دلیل برخورداری از ساختار توخالی امکان نصب لوله‌ها و کابل‌های برق در داخل این خیابان‌ها میسر خواهد بود. در نهایت، جانشانی خیابان‌‌های پلاستیکی بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از خیابان‌های آسفالتی خواهد بود.

این شرکت امیدوار است تا اولین خیابان‌های پلاستیکی را در سه سال آینده به مرحله اجرا برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا