اخبار

نجمه میررضایی دبیر کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری: مخاطب اول این کنفرانس صنعتگران حوزه مستربچ و کامپاند هستند

بسپار/ ایران پلیمر پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری 6 و 7 اسفندماه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به همت انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران برگزار می شود. خبرنگار گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر گفت و گویی با دبیر این دوره کنفرانس نجمه میررضایی داشت که در ادامه می خوانید. وی دانش آموخته کارشناسی ارشد  مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکترای DBA است. 
فعالیت خود را از سال ۸۷  در حوزه نفت و گاز شروع کرده و مدت ۷ سال است که در هلدینگ رایزکو مشغول است. مدیریت آرسام‌ پلاست راز تولید کننده کامپاند های پلیمری برای حوزه قطعات خودرو و لوازم خانگی و… را هم اکنون بر عهده دارد. 

 

بسپار- کنفرانس به صورت بین المللی برگزار می شود آیا با چالشی در این خصوص با توجه به شرایط فعلی کشور روبرو نبودید؟ 
میررضایی: علی رغم شرایط کشور ما سعی کردیم از دوستان زیادی در همایش دعوت و از نمایندگی های فعال در ایران دعوت به عمل بیاریم. 
در حال حاضر سخنرانانی برای سخنرانی های کلیدی از کشور های ایتالیا، چین و .. در کنفرانس خواهیم داشت. 

 

بسپار- دبیر کنفرانس و کمیته های آن در بخش های مختلف چگونه انتخاب می شوند و فعالیت ان ها به چه نحو خواهد بود؟
میررضایی: دبیر را هیئت مدیره از میان اعضا هیئت مدیره انتخاب می کند و کمیته علمی و اجرایی هم توسط ایشان و طی فراخوان هایی به دانشگاه ها و مراکز صنعتی و اعضا تعیین می شود. 

بسپار- با توجه به محوریت علمی این کنفرانس آیا بخش های صنعتی نیز برای حضور در این کنفرانس ابراز تمایل کرده اند؟
در صورتی که این امر محقق شده است چه عوملی بر آن موثر بوده؟
میررضایی: بله، این کنفرانس به گردهمایی در دل صنعت کامپاند و مستربچ تبدیل شده است و در این کنفرانس صنعتگران بعد علمی  خود را به دیگران عرضه و معرفی می کنند. به همین دلیل حضور موثر در این همایش یکی از اهداف صنعتگران این حوزه خواهد بود.

بسپار- ایا امسال نیز شاهد برگزاری نمایشگاه جانبی خواهیم بود؟
میررضایی: بله امسال سعی شده با جانمایی مناسب و زمان مناسبی که در زمان کنفرانس داده می شود نمایشگاه با کیفیت بالاتری نسبت به گذشته برگزار گردد.

 

بسپار- نحوه ی فراخوان و جذب مقالات و دعوت به همکاری چگونه بوده است؟
میررضایی: پوستر اولیه که ۵ ماه قبل از کنفرانس در سطح کلیه دانشگاه ها نصب و سپس از طریق سایت و فکس و شبکه های اجتماعی به اطلاع اعضا و نهاد های آموزشی رسانیده شد.

بسپار- به طور کلی چه عواملی را برای رفع معضلات و کمک به بخش خصوصی و دولتی در این دوره تدارک دیده اید؟
میررضایی:  در این دوره سعی شده علاوه بر مسائل روز بر سه محور صادرات، ارتباط موثر صنایع بالادستی و پایین دستی و تکمیلی  و آینده پژوهی صنعت کامپاند و مستربچ تمرکز شود. 

 

بسپار- مخاطبین این کنفرانس چه کسانی هستند؟
میررضایی:  مخاطب اول این کنفرانس صنعتگران حوزه مستربچ و کامپاند و مخاطب دوم مجموعه های پتروشیمی و مخاطب سوم دانشجویان و وارد شوندگان آینده صنعت خواهد بود .

بسپار- و در آخر؟

میررضایی: از همه دوستان این صنعت بزرگ و قدرتمند دعوت می کنم تا در در این کنفرانس و گردهمایی بزرگ حضور یابند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا